Linki sponsorowane
Linki sponsorowane – jest to jedna z najpopularniejszych form promocji w Internecie, z której mogą korzystać wszyscy przedsiębiorcy. Linki sponsorowane to nic innego jak linki płatne, które wyświetlają się użytkownikiom po wpisaniu w wyszukiwarkę konkretnych słów kluczowych. Są one czytelnie oznaczone słowem „sponsorowane” lub „reklama” i wyświetlają się nad oraz pod organicznymi wynikami wyszukiwania. Obsługują je zarówno komputery stacjonarne i laptopy, jak również smartfony, tablety i telewizory.
Jak to działa?
Kampanię reklamową z użyciem linków sponsorowanych możemy przeprowadzić korzystając z systemu Google Ads. Kluczowy dla efektywności danej kampanii jest odpowiedni dobór słów kluczowych. Czynność tą wykonujemy w początkowych etapie i powinna być poprzedzona wnikliwą analizą. Ustawiając kampanię pod konkretne słowa kluczowe nadajemy jej bliżej określone ramy i ściśle precyzujemy grono odbiorców. Najlepiej jeśli będą one bezpośrednio związane z naszą działalnością, co da nam możliwość szybkiego dotarcia do osób zainteresowanych konkretną usługą lub produktem.
Mechanizm reklamy jest bardzo prosty. Za każdym razem kiedy użytkownik wpisze w wyszukiwarkę konkretne frazy otrzymuje wyniki wyszukiwania związane ze swoim zapytaniem. Żeby wyświetlił mu się nasz link sponsorowany wystarczy, że wpisze chociaż jedno ze wskazanych w początkowym etapie kampanii słów kluczowych. Dzieje się tak ponieważ Google potrafi świetnie dopasować zapytania do fraz zdefiniowanych w kampanii. Reklamę możemy kierować nie tylko pod konkretne frazy, ale również definiując sobie wiek, płeć czy nawet ich lokalizację.
Rodzaje linków sponsorowanych
Istnieją dwa rodzaje reklam wykorzystujących linki sponsorowane:
- Reklamy tekstowe – stanowią zazwyczaj odpowiedź na zadane pytania i wyświetlają się na górze lub na dole wyników wyszukiwania.
- Reklamy graficzne – stanowią graficzną prezentację wybranego produktu i pokazują się w ramach sekcji Google Shopping tuż nad wynikami organicznymi wyszukiwania.