CTR

CTR (ang. Click Through Rate) to współczynnik klikalności, który bazuje na stosunku między liczbą kliknięć a wyświetleniami reklamy. Współczynnik jest mierzony w procentach. Im jest wyższy, tym kreacja reklamowa została lepiej stargetowana, a jej odbiorca został skutecznie zachęcony do działania. CTR dotyczy kampanii płatnych, ale także powiadomień push oraz wysyłki e-maili. 

W jaki sposób można obliczyć CTR?

Odczytaj liczbę kliknięć, a następnie podziel ją przez liczbę wyświetleń. Otrzymany wynik pomnóż przez 100. Obliczone CTR podajemy w procentach. Generalna zasada brzmi tak: nie istnieje odgórnie określony CTR dla poszczególnych branż czy działań marketingowych. Zwiększanie wyników zależy od tego, czy kreacja reklamowa zaspokoiła potrzeby odbiorcy, rozwiązała jego problemy czy odpowiedziała zainteresowaniom, co jest możliwe do odkrycia tylko na bazie dużej liczby testów.

Jak zwiększyć CTR? 

Większą klikalność (CTR) można osiągnąć na kilka różnych sposobów. Należą do nich:

  • wyraziste CTA – zachęć odbiorcę do wykonania konkretnej czynności (np. Zapisz się na newsletter, Pobierz e-booka); zadbaj o to, by przycisk CTA znajdował się we właściwym miejscu na stronie, pojawiał się kilkukrotnie, był odpowiednio duży, a sam przycisk wyróżniał się kolorem;
  • chwytliwy tytuł – nie zapominaj, że to właśnie on jako pierwszy ma szansę przyciągnąć uwagę odbiorcy; spraw, by budził ciekawość, do tego celu możesz posłużyć się m.in. grą słów;
  • dostosowanie do urządzeń mobilnych – responsywność kreacji reklamowych, czyli ich właściwe wyświetlanie się na smartfonach czy tabletach, może niekiedy przesądzić o otwarciu bądź porzuceniu zamiaru kliknięcia;
  • testy A/B i segmentacja użytkowników – oba zabiegi posłużą do optymalizacji reklam.

Skontaktuj się z nami

mbridge@mbridge.pl