ATF

Jak często docierasz do końca strony, którą oglądasz? Jeśli nie ma tam nic istotnego, czasem po prostu opuszczasz ją tuż po tym, gdy dosięgniesz wzrokiem do najważniejszych informacji. To bardzo częsta praktyka – użytkownicy sieci skupiają uwagę głównie na tych treściach, które wyświetlają im się od razu po załadowaniu strony, bez scrollowania. Ten obszar nazywany jest mianem Above the Fold, co można przetłumaczyć mniej więcej jako pole „nad zagięciem” – zupełnie jak ze zgiętą na pół gazetą, którą widzisz w kiosku!

Above the Fold – co to znaczy?

Above the Fold (w skrócie zwane ATF) określa ten obszar strony internetowej, który jest widoczny na ekranie użytkownika bez przewijania. Analogicznie wszystko, co zobaczysz na witrynie po przesunięciu w dół, jest nazywane Below the Fold. Co zazwyczaj zawiera strona w części ATF? Powinno się na niej znaleźć:

  • logo marki,
  • menu strony,
  • nagłówek informujący o temacie strony (może zawierać CTA),
  • kilka najważniejszych produktów.

Części te będą się różnić w zależności od tego, o jakim charakterze jest to witryna. W kwestii Above the Fold ważna jest także responsywność strony, czyli jej prawidłowe wyświetlanie na różnych urządzeniach. Warto zadbać o to, aby najważniejsze informacje wyświetlały się w ATF także na smartfonach czy tabletach.

Czemu Above the Fold jest tak ważne w marketingu?

Dlaczego rozgraniczanie tych obszarów jest istotne? Według wielu badań przeprowadzonych przez twórców platform i usług (m.in. Google) użytkownicy skupiają większość swojej uwagi właśnie na tej części strony, którą widzą tuż po jej załadowaniu. Możesz sam wykonać taki test – na przykład sprawdzić, jak sprzedają się produkty wyświetlane w twoim sklepie w zależności od położenia na witrynie.

Co jeszcze jest istotne dla zwiększenia zainteresowania odwiedzających strony internetowe? Tego dowiesz się z artykułów o szybkości ładowania strony oraz sposobach maksymalizacji konwersji

Skontaktuj się z nami

mbridge@mbridge.pl

Zobacz też: