AMP

Ile razy zdarzyło ci się korzystać ze strony internetowej, która nie była dopasowana do twojego smartfona? Miałeś wtedy do czynienia z witryną bez responsywnej wersji mobilnej. Mogło się to objawiać na różne sposoby – od długiego czasu jej ładowania po wygląd niedopasowany do ekranu telefonu. Tworzenie strony w wersji mobilnej nie jest trudne – jednym z narzędzi, które w tym pomagają, jest platforma Accelerated Mobile Pages.

AMP – co to? Jak rozwinąć ten skrót?

AMP to skrót od ang. Accelerated Mobile Pages – taką nazwę nosi open source’owa platforma, która umożliwia tworzenie responsywnych wersji mobilnych danej witryny. Co to oznacza w praktyce? Taka witryna:

  • szybko się ładuje,
  • jest zoptymalizowana pod względem kodu,
  • prawidłowo wyświetla się na urządzeniach mobilnych (np. pod względem skalowania),
  • wpływa na jak najlepsze doświadczenia użytkownika (UX).

Aby korzystać z AMP, wystarczy zweryfikować stronę w Google Search Console. Platforma pozwala także na tworzenie e-maili oraz reklam (np. w systemie reklamowym Google Ads) – można je dowolnie edytować i udoskonalać.

Czy AMP może być pomocne w marketingu?

Z AMP możesz korzystać za darmo, co jest jedną z wielu jego zalet. Ponadto praca, którą wykonasz, aby zoptymalizować swoją witrynę, może mieć duży wpływ na konwersję. Co prawda AMP nie wpływa na widoczność strony, jednak na plus przemawia sam fakt, że zapewniasz użytkownikom pozytywne doświadczenie ze stroną www, która jest dostępna, szybka i intuicyjna. Każda witryna zweryfikowana w AMP ma specjalne oznaczenie – ikonę z błyskawicą. Jeśli twoi odbiorcy będą tego świadomi, może się to przełożyć na to, że strona będzie częściej klikana i oglądana.

Zoptymalizowane, mobilne wersje stron internetowych to podstawa coraz powszechniejszego handlu m-commerce. Sprawdź, co to jest m-commerce i czym różni się od e-commerce.

Skontaktuj się z nami

mbridge@mbridge.pl

Zobacz też: