Mówi się, że 13 to pechowa liczba – ale nie w tym przypadku! Trzynasta edycja SEM MBridge Alert przynosi wyjątkowo dużo praktycznych zmian, które mogą realnie wpłynąć na Twoje kampanie reklamowe. Google wprowadza nowe formaty reklam, rozwija Merchant Center, a także mocno stawia na automatyzację i trafność działań.
Sprawdź, co warto wiedzieć – i przekuj te aktualizacje w przewagę w ramach swoich działań performance’owych!
#1 Nowości i aktualizacje w Google Merchant Center Next
Inteligentne filtrowanie produktów – nowa funkcja oparta o AI
Google uruchomiło nową funkcję wyszukiwania opartą na sztucznej inteligencji w Google Merchant Center Next – poinformował Emmanuel Floosie.
Po kliknięciu „Produkty” zobaczysz teraz ikonę „Wyszukaj produkty”, która wykorzystuje sztuczną inteligencję do filtrowania Twoich produktów. Dzięki temu rozwiązaniu możesz ograniczyć widoczność nieaktualnych lub nieoptymalnych ofert w reklamach. Nowa funkcja umożliwi Ci bowiem m.in. dynamiczne wykluczanie produktów, które są np. niedostępne w magazynie, ale nadal cieszą się kliknięciami czy wyróżniają się dużą liczbą wyświetleń, ale małą liczbą kliknięć.
Ta zmiana może stanowić sposób na podniesienie jakości feedu, a co za tym idzie – także skuteczności kampanii produktowych. Pamiętaj jednak, że jest wdrażana stopniowo i może jeszcze nie być dostępna na Twoim koncie.
Zakładki „Popularne produkty” i „Brand” w GMC Next
Google rozszerzyło funkcjonalności Merchant Center Next o 2 nowe zakładki:
- „Popularne produkty” – dostarcza danych o najlepiej sprzedających się produktach i markach.
- „Brand” – długo wyczekiwana zmiana w wersji Early Access, która pozwala zgłosić profil marki, dodać obrazy oraz wideo (np. z social mediów), a także zarządzać opisami.
Pierwsza z tych funkcji ma pomóc lepiej zarządzać ofertą i optymalizować kampanie produktowe, a druga – zapewnić większą kontrolę nad obecnością marki w Google i zadbać o spójność wizerunku.
Źródło oraz panel Google Ads
#2 Nowe formaty reklam na YouTube i TV Connected
Google podejmuje próby dotarcia do widzów na telewizorach podłączonych do Internetu (Connected TV) w momencie, gdy zatrzymują odtwarzanie wideo – pomóc ma w tym innowacyjny format reklamowy Pause Ads.
Na czym to polega? Jeśli użytkownik:
- zatrzyma film odtwarzany na ekranie TV na co najmniej 10 sekund
- i nie wykona żadnej interakcji przez kolejne 5 sekund,
pojawi się reklama (statyczna lub półprzezroczysta).
W ten sposób reklama ma dotrzeć do użytkownika, gdy jego uwaga nie jest rozproszona oraz bez zakłócenia mu odbioru treści. Pytanie jednak brzmi: czy przyniesie oczekiwany efekt i czy użytkownicy nie odchodzą od telewizora zaraz po zatrzymaniu wideo?
#3 Kampanie zachęcające do działania zmieniają się na kampanie generujące popyt
Korzystasz z kampanii wideo zachęcających do działania (Video Action Campaigns) w Google Ads? O tej zmianie musisz pamiętać – od lipca 2025 r. kampanie tego typu zostaną automatycznie przekształcone w kampanie generujące popyt (Demand Gen).
Nowy format ma lepiej odpowiadać na potrzeby reklamowdawców, którzy chcą budować świadomość marki i generować zainteresowanie na wcześniejszych etapach ścieżki zakupowej.
Źródło: mailing Google
#4 Nowe podejście do konwersji po wyświetleniu
Konwersje po wyświetleniu zyskują na wadze – i to dosłownie! Dotychczas były uwzględniane w kolumnie „Wszystkie konwersje” w całości (100%) lub całkowicie pomijane. Od teraz możesz ustawić dla nich wagę (np. 50%), by w raporcie lepiej odzwierciedlić ich wpływ na osiągnięte wyniki.
Dzięki temu możesz samodzielnie określić, jak istotne są dla Ciebie te działania – szczególnie w przypadku kampanii brandingowych, w których klient często podejmuje decyzję po czasie, bez bezpośredniego kliknięcia reklamy.
#5 Trafniejsze reklamy na dole strony wyników wyszukiwania
Dotychczas, gdy użytkownik wpisywał zapytanie w Google, reklamy z jednego konta mogły pojawić się tylko w jednej lokalizacji na stronie wyszukiwania – albo na górze, albo na dole. Teraz się to zmienia: jeśli reklama jest na tyle trafna, by pojawić się na górze wyników, może brać udział także w dodatkowej aukcji na dole strony.
Google zauważyło bowiem, że użytkownicy często przewijają stronę do dołu, by przejrzeć więcej treści, ale wracają na górę, jeśli nie znajdują tam niczego trafnego. Nowy model ma to zmienić: reklamy na dole mają być teraz bardziej przydatne i konwertujące.
Wszystko wskazuje więc na to, że warto brać udział także w aukcjach dot. dolnej części strony – tym bardziej, gdy testy potwierdziły, że zarówno kliknięcia, jak i konwersje z reklam przy bardziej dopasowanych komunikatach rosną.
#6 AI Max w kampaniach w sieci wyszukiwania
Pojawił się nowy zestaw funkcji z wykorzystaniem sztucznej inteligencji dla kampanii w sieci wyszukiwania – AI Max! W ramach tego rozwiązania możesz jednym kliknięciem włączyć rozszerzone dopasowanie wyszukiwań, dynamiczne generowanie treści oraz zaawansowane sterowanie lokalizacją i markami. Zapewnia również rozszerzone raporty dot. wyszukiwanych haseł, nagłówków, URL-i i skuteczności zasobów reklamowych.
Pełna wersja beta ma zostać udostępniona wszystkim użytkownikom pod koniec maja 2025 roku, a więcej szczegółów poznamy podczas wydarzenia Google Marketing Live 21 maja. Jeśli śledzisz trendy w searchu, warto mieć to wydarzenie na radarze!

Autorka tekstu
Z branżą związana od lat. Jej specjalnością są efektywne kampanie w GoogleAds oraz MetaAds, a swoje wnioski zawsze formułuje na podstawie danych. Prywatnie głównym zamiłowaniem darzy sport, motoryzację oraz książki. Jest też dumną opiekunką jamnika o imieniu Loco.
Magdalena Karwecka
Performance Marketing Specialist