9 działań, które przyczynią się do wzrostu sprzedaży w e-sklepach w czasie Black Friday

Piotr Świniarski,

Black Friday cieszy się coraz większą popularnością w Polsce. Według badań TNS Kantar szacuje się, że w tym roku prawie 7 mln Polaków zrobi tego dnia zakupy, a łączna kwota ich zakupów wyniesie ok. 2,3 mld zł. W  artykule przedstawiamy działania, które mogą przyczynić się do wzrostu sprzedaży w e-sklepach podczas trwania wyprzedaży.

1. Dedykowana podstrona — warto na stronie internetowej umieścić dodatkową zakładkę, w której zamieścimy informację o tym, jakie kategorie lub produkty można tego dnia zakupić ze zniżką. Pamiętajmy o tym, aby szczególnie uwydatnić jaką kwotę można zaoszczędzić.

2. Kampanie remarketingowe — podczas planowania strategii powinniśmy zwrócić się do klientów, którzy robili już zakupy w naszym sklepie lub przynajmniej odwiedzali stronę internetową. Możemy to zrobić poprzez reklamę Google Ads lub Facebook Ads.

3. Newsletter — zaplanujmy mailing do wewnętrznej bazy naszych klientów z informacją o promocjach obowiązujących w naszym sklepie podczas trwania akcji. W wiadomości podkreślmy, jak duże będą rabaty oraz jaką kwotę można zaoszczędzić na zakupach w tym czasie.

4. Strony z kodami rabatowymi – uzupełnieniem naszej kampanii promocyjnej w internecie będzie udostępnienie naszej oferty na stronach „rabatowych”, czyli witrynach, które są zbiorem wszelkich ofert obowiązujących w określonym czasie. Dzięki temu osoby szukające okazji na Black Friday za pośrednictwem serwisów kuponowych będą mogły zapoznać się także z naszą ofertą.

5. Promocja na Ceneo.pl – jeżeli aktywnie prowadzimy działania na Ceneo.pl, zastanówmy się nad umieszczeniem tekstu promocyjnego do naszych wyników — przełoży się to na wzrost klikalności naszych produktów.

6.  Media oraz blogerzy – niestandardowym działaniem coraz częściej wykorzystywanym przez e-sklepy jest nawiązywanie kontaktu z mediami czy blogami internetowymi, które czytane są przez naszą grupę docelową. Wiele z nich przed i w trakcie Black Friday będzie publikować spis najciekawszych ofert, dlatego warto przesłać do nich informację o naszej wyprzedaży. Pojawienie się w tego rodzaju zestawieniach to darmowa oraz skuteczna forma reklamy.

7. Banery reklamowe – nasza witryna to również przestrzeń reklamowa. W architekturze strony umieśćmy banery informujące o obniżkach z okazji Black Friday. Odwiedzający dowiedzą się dzięki temu o obowiązujących promocjach i być może zdecydują się na skorzystanie z naszej oferty. Nie zapominajmy o  udostępnieniu oferty w naszych kanałach społecznościowych.

8. Optymalizacja działania strony – obecnie konsumenci korzystający z urządzeń mobilnych stają się niecierpliwi, dlatego przed sezonem wyprzedażowym powinniśmy przygotować naszą stronę do wzmożonego ruchu. W tym celu warto skorzystać np. z rozszerzenia Chrome’a – Lighthouse.  Narzędzie pozwala na przeanalizowanie witryny oraz proponuje zmiany, które powinniśmy wdrożyć, aby poprawić funkcjonowanie naszego sklepu.

9. Projektowanie promocji – zaprojektowanie oferty, która wyróżni się na tle konkurencji to klucz do wzrostu sprzedaży i przyciągnięcia uwagi użytkowników. Klienci poza korzystnymi zniżkami oczekują przede wszystkim przejrzystości na stronie internetowej, zapewnienia jak najszerszej dostępności produktów oraz wysyłki zamówień bez opóźnień. Połączenie wszystkich tych elementów sprawi, że konsumenci do nas wrócą również po zakończeniu okresu wyprzedażowego.

 

Black Friday to doskonała okazja do zwiększenia sprzedaży oraz dotarcia z naszą ofertą do nowych klientów, a więc może też wpłynąć na wizerunek naszej firmy. Nie zapominajmy jednak, że jest to też ogromne wyzwanie logistyczne  Przygotujmy się do zwiększonej liczby paczek oraz zapytań ze strony klientów. Jeśli bowiem pojawią się problemy z wysyłkami czy kontaktem z naszym sklepem – Black Friday może okazać się dla nas nie szansą, a problemem przez który zniechęcimy do marki naszych stałych i potencjalnych klientów.

 

Skontaktuj się z nami

mbridge@mbridge.pl
Piotr Świniarski

Piotr Świniarski

Performance Marketing Manager w MBridge – Marketing Experts opracowuje i wdraża strategie działań efektywnościowych. Nadzoruje pracę Działu Performance Marketingu, który zajmuje się kompleksową obsługą kanałów Google Ads, Fb Ads, RTB oraz Ceneo.pl dla średnich i dużych e- commerców. Doświadczenie zdobywał m.in. w Grupie Empik, gdzie odpowiadał za działania z zakresu SEO i performance marketingu.