Nowości i trendy z webinaru Microsoft Advertising Activate [maj 2025]

MBridge już kolejny rok z rzędu jest częścią Microsoft Advertising Partner Program. Ponownie, jako oficjalny partner 2025, otrzymaliśmy zaproszenie na wydarzenie, podczas którego innowacje były omawiane z perspektywy zmian w kampaniach płatnych i ekosystemu Microsoft. Konferencja Microsoft Advertising Activate Gen AI to ROI skupiła się między innymi na użyciu sztucznej inteligencji, zaawansowanych strategiach wykorzystujących Performance Max i usprawnianiu procesów przy użyciu narzędzi do importowania. Sprawdź, czego dokładnie dowiedzieliśmy się podczas webinaru! 

1. Performance Max w Microsoft Advertising

Microsoft Advertising coraz mocniej stawia na automatyzację i inteligentne zarządzanie kampaniami. W najnowszych aktualizacjach wprowadzono szereg usprawnień w Performance Max, m.in. możliwość integracji z danymi LinkedIn (branża, firma, stanowisko), co pozwala lepiej targetować kampanie. Z pomocą Copilota i dzięki wykorzystaniu sygnałów wyszukiwania tworzenie kampanii staje się więc szybsze i bardziej dopasowane do intencji użytkowników. Nowością jest także remarketing oparty na wyświetleniach. 

To nie koniec zmian związanych z Performance Max. Na uwagę zasługuje również fakt, że uproszczono migrację kampanii Smart Shopping i DSA do PMax oraz wprowadzono bardziej zaawansowane raportowanie i reguły wartości konwersji.

Więcej informacji na ten temat znajdziesz pod tym linkiem

2. Reklamy w Copilot

Showroom Ads

Microsoft stawia na przyszłość opartą na konwersacyjnych doświadczeniach zakupowych. Nowy format – Showroom Ads – ma na celu odtworzenie wizyty odbiorcy w fizycznym sklepie. Użytkownik może prowadzić rozmowę z Copilotem, zadawać pytania o produkt, a odpowiedzi będą wzbogacone o treści sponsorowane.

To dopiero początek – Microsoft planuje, by w 2026 roku do rozmów dołączyli tzw. brand agenci, czyli wirtualni doradcy reprezentujący marki, którzy pomogą w czasie rzeczywistym podejmować decyzje zakupowe. Nowa era reklamy to nie tylko automatyzacja, ale też realne wsparcie klienta na ścieżce zakupowej – w formie rozmowy. 

Dynamiczne filtry

Kolejna nowość to dynamiczne filtry – krok w stronę jeszcze większej personalizacji doświadczeń zakupowych. Podczas wyszukiwania produktów w Copilocie, system analizuje wpisany prompt (np. „prezent na 8 urodziny dziewczynki fascynującej się nauką”) i automatycznie wyodrębnia z niego kluczowe parametry, takie jak wiek, płeć czy kategoria. Na tej podstawie generowane są wyniki maksymalnie dopasowane do potrzeb użytkownika. Funkcja ta, dostępna na razie w języku angielskim, francuskim i niemieckim, pokazuje, jak silnie Microsoft rozwija kierunek inteligentnych i kontekstowych zakupów.

Chcąc wiedzieć więcej o dynamicznych filtrach, kliknij ten link.

3. Brand Kit w Ads Studio

Nowością jest również Brand Kit dostępny w Ads Studio – narzędzie, które pozwala zbudować zestaw elementów identyfikacji wizualnej marki, takich jak kolory, czcionki, logo czy obrazy. Dzięki temu Copilot może automatycznie generować kreacje reklamowe zgodne z wytycznymi brandu, co zapewnia spójność wizualną i profesjonalny wygląd kampanii. Choć funkcja ta nie jest jeszcze dostępna w Polsce, to pokazuje kierunek rozwoju Ads Studio jako inteligentnego partnera w procesie tworzenia reklam.

Więcej informacji znajdziesz tutaj.

4. Rosnące wsparcie Copilota dla marketerów

Podczas wydarzenia mocno wybrzmiała także rola Copilota. Microsoft pokazuje narzędzie jako realne wsparcie w codziennej pracy reklamodawców. Copilot nie tylko pomaga analizować wyniki kampanii i porównywać okresy (obecnie w wersji pilotażowej), ale także wspiera w rozwiązywaniu problemów związanych z reklamami, kampaniami czy nawet płatnościami. Według twórców to asystent, który coraz skuteczniej łączy automatyzację z praktycznym wsparciem w zarządzaniu kampaniami.

5. Import kampanii z innych platform

W trakcie wydarzenia zwrócono szczególną uwagę na znaczenie maksymalizacji efektywności, dzięki nowym narzędziom do importu kampanii z innych platform, takich jak Google Ads. Pozwala to na szybkie i wygodne uruchomienie kampanii w Microsoft Advertising, zachowując przy tym ich oryginalną strukturę. Między innymi dzięki temu otrzymujemy: 

  • oszczędność czasu, 
  • większą elastyczność w zarządzaniu,
  • łatwiejszą skalowalność działań reklamowych. 

Import umożliwia wybór konkretnych kampanii, a także dostosowanie stawek i budżetów, co daje pełną kontrolę nad procesem i pozwala lepiej dopasować kampanie do potrzeb biznesu.

Więcej na ten temat przeczytasz tutaj.

Co dalej?

Konferencja udowadnia, że nowe narzędzia i proponowane rozwiązania otwierają przed marketerami kolejne możliwości względem personalizacji i efektywności całych procesów reklamowych. Co według nas będzie kluczowe? Przede wszystkim umiejętne łączenie tych rozwiązań z codzienną strategią, by nie tylko nadążać za zmianami, ale aktywnie je wykorzystać na swoją korzyść.

Jako oficjalny partner Microsoft Advertising z ciekawością obserwujemy te zmiany, które dla nas oznaczają stałe doskonalenie i adaptację do nowych technologii, by jeszcze skuteczniej wspierać naszych Klientów i maksymalizować osiągane w prowadzonych projektach wyniki.

Zapraszamy także do przeczytania naszej relacji ze styczniowej konferencji Microsoft Advertising Partner Pulse 2025.

Potrzebujesz wsparcia w Bing Ads?

Nasi specjaliści się na tym znają - sprawdź bezpłatną konsultację!
Autorka tekstu

W swoich codziennych działaniach zajmuje się analizą, optymalizacją i wdrażaniem kampanii głównie w Google oraz Facebook Ads. Odpowiada również za reklamy Klientów w Bing Ads, dbając o rozwój tego kanału w agencji. Studentka, która wciąż rozwija się w kierunku marketingu. Prywatnie uwielbia próbować nowych kreatywnych sposobów na spędzanie czasu. Jej ulubiona forma relaksu? Planszówki! Gdy pozwala jej na to czas, lubi również sięgnąć po literaturę popularnonaukową.

Oliwia Brajewska

Performance Marketing Specialist

Możemy Ci pomóc w zakresie digital marketingu?

Porozmawiajmy!