SEO MBridge Alert

#005 SEO MBridge Alert: marzec 2025

Najgorętszym newsem marca jest bez wątpienia wkroczenie AI Overview do Polski. To zmiana, która całkowicie zmienia reguły gry w branży SEO. Nie jest to jednak jedyna aktualizacja wdrożona przez Google w ostatnim czasie. O tych najważniejszych piszemy w kolejnym wydaniu SEO MBridge Alert. Zerknij i sprawdź, czy nic cię nie ominęło!

#1 Rozszerzenie AI Overview – nowe rynki (w tym polski!) i tematy

Funkcja AI Overview, czyli krótkie podsumowanie wyników wyszukiwania wygenerowane przy użyciu sztucznej inteligencji, była do niedawna dostępna tylko w Stanach Zjednoczonych. W marcu 2025 roku wdrożono ją jednak na inne rynki, w tym polski.

Oznacza to niemałą rewolucję w branży SEO. Zmieni się sposób, w jaki będziemy korzystać z wyszukiwarki Google, co niesie za sobą konieczność aktualizacji dotychczasowych strategii. Więcej na ten temat pisaliśmy w artykule: Google AI Overviews wkracza do Polski – co warto wiedzieć?

Ponadto Google rozszerzył AI Overview o więcej tematów związanych ze zdrowiem. Pojawiła się też zupełnie nowa funkcja dla zapytań dotyczących zdrowia – sekcja „Co sugerują ludzie”. Użytkownik widzi wówczas porady z różnych dyskusji internetowych uporządkowane przez AI. Funkcja na razie dostępna jest jednak wyłącznie w USA.

#2 Google zdradza, dlaczego niektóre zaindeksowane strony nie wyświetlają się w SERP

Google wyjaśnił, dlaczego niektóre zaindeksowane strony nie pojawiają się w wynikach wyszukiwania. Teraz liczy się nie tylko to, aby treści nie były zduplikowane, ani zbyt podobne do innych już zaindeksowanych stron, ale także zaangażowanie użytkowników. Gdy odbiorcy w żaden sposób nie reagują na treści dostępne na stronie, Google może uznać ją za mniej wartościową. To dla wyszukiwarki sygnał, że użytkownicy nie znajdują na stronie tego, czego szukają. 

Aby zwiększyć szanse na pojawienie się strony w wynikach wyszukiwania, należy więc skupić się na treściach możliwie jak najwyższej jakości, które pasują do intencji użytkownika.

#3 John Mueller z Google wystosował kilka rad do ekspertów SEO

John Mueller z Google zwrócił się do specjalistów SEO z prośbą, aby dostosowali swoje metody do zmieniających się trendów. Zwrócił uwagę na to, że w ostatnich latach znacznie rozwinęły się technologie, na podstawie których buduje się strony internetowe. Coraz większą rolę odgrywa też AI i doświadczenia użytkownika. Specjaliści SEO powinni być świadomi tych zmian, jeśli zależy im na tym, by ich strategie przynosiły rzeczywiste efekty.

#4 Google zaktualizował wymagania dotyczące danych strukturalnych dla polityki zwrotów w sklepach internetowych

Właściciele e-commerce wykorzystujący dane strukturalne na stronach produktów powinni teraz określać, w jakim kraju obowiązuje ich polityka zwrotów. Dla osób, które dopiero zaczną korzystać z tego rozwiązania będzie to pole obowiązkowe. Sprzedawcy, którzy już je wykorzystują muszą natomiast zaktualizować informacje dotyczące zasad zwrotów produktów.

#5 Pojawił się nowy przewodnik do pliku robots.txt

Google opublikował nowy przewodnik do pliku robots.txt. Przedstawia on korzyści korzystania z tego pliku oraz specyfikę jego działania (plik robots.txt umożliwia kontrolowanie robotów indeksujących i innych botów).

Ponadto znajdziemy tam praktyczne wskazówki na temat tego, jak edytować plik oraz przykłady blokowania określonych stron (takich jak koszyki zakupowe), ograniczania niektórych botów i zarządzania zachowaniem indeksowania za pomocą prostych reguł.

Autor tekstu

Specjalizuje się w opracowywaniu i wdrażaniu działań SEO dla naszych Klientów ecommerce. Swoje 10 letnie doświadczenie z branża wykorzystuje ciągle poszukując nowych strategii i rozwiązań, aby dostarczać jak najlepsze wyniki i pozycje. Oprócz SEO interesuje się podróżami, sczególnie tymi dalekimi, a aby dbać o kondycję fizyczną, często wolny czas spędza na bieganiu!

Wojciech Bębenek

SEO Expert

Udostępnij:

Możemy Ci pomóc w zakresie digital marketingu?

Porozmawiajmy!