Webinar

Webinar to spotkanie online, które może przybrać wiele form – od panelu dyskusyjnego ekspertów lub wykładu, po szkolenie dla pracowników firmy. Coraz częściej wykorzystuje się webinary jako narzędzie marketingowe. To świetny sposób nie tylko na podzielenie się swoją wiedzą, ale też na poszerzenie świadomości marki, dotarcie do nowych klientów i nawiązanie jeszcze bliższej relacji z tymi, którzy już skorzystali z twoich usług.

Webinar – co to jest? Kiedy się przydaje?

Nazwa webinar powstała z połączenia angielskich słów web i seminar, oznaczających sieć internetową i seminarium. Jak łatwo się domyślić, webinar to spotkanie, prowadzone online przez jedną lub więcej osób. Jest ono możliwe dzięki technologii webcast, czyli transmisji w czasie rzeczywistym – wykorzystuje się do niej dedykowane aplikacje lub przeglądarkę internetową.

W jaki sposób stworzyć webinar?

Najpopularniejszym narzędziem do organizacji webinarów w ostatnich latach stał się Zoom. Inne warte uwagi programy to ClickMeeting, GetResponse, Google Hangouts czy WebinarJam. Zanim zdecydujesz się na któryś z nich, zastanów się nad:

  • opłatami, których wymaga korzystanie z tych narzędzi,
  • czasem trwania webinaru,
  • przewidzianą przez ciebie liczbę uczestników,
  • możliwością udostępnienia czatu, ankiet i innych dodatkowych funkcji, które ułatwiają kontakt z oglądającymi.

Jeśli zamierzasz stworzyć webinar dla możliwie jak największej liczby uczestników, możesz też rozważyć użycie mediów społecznościowych. Aplikacje i serwisy takie jak Facebook, YouTube czy Instagram umożliwiają transmisję twojego webinaru dla szerszej publiczności. Możesz tam także zapisać nagranie spotkania dla użytkowników, którzy nie mogli uczestniczyć w webinarze w określonym czasie.

Skontaktuj się z nami

mbridge@mbridge.pl