Trust rank

Trust Rank (z ang. trust – zaufanie) to algorytm wykorzystywany przez Google, który ocenia wartość danej strony internetowej. Jest miarą tego, jak bardzo pomocna będzie strona www w udzieleniu odpowiedzi na zadane przez użytkownika pytanie i pozwala odróżnić spam od wartościowych serwisów. Trust Rank ocenia strony www, analizując między innymi jakość linków przychodzących i wychodzących, a także samych treści. 

Jak działa Trust Rank? 

Zadaniem analizy Trust Rank jest weryfikacja czy tematyka strony www trafnie odnosi się do zapytania wpisanego w wyszukiwarkę internetową. W swojej ocenie algorytm bierze pod uwagę kilka czynników:

  • Treści – powinny być unikatowe, merytoryczne oraz w pełni użyteczne (jakościowe).
  • Linki wychodzące – najlepiej oceniane są linki, które prowadzą do zaufanych stron, z takim samym bądź wyższym wskaźnikiem TR.
  • Linki przychodzące – warto zatroszczyć się, by pochodziły z serwisów o wysokim wskaźniku TR. Te pochodzące ze stron o niskiej jakości będą obniżać wskaźnik. 
  • Aktualizacje – często aktualizowana strona internetowa jest dla Google bardziej wiarygodna i wartościowa.
  • Certyfikat SSL – bezpieczeństwo witryny ma bezpośredni wpływ na to, jak oceni ją algorytm. 

Swoją ocenę Trust Rank wyraża w punktach, przy czym nie ma określonych maksymalnych wartości, które może otrzymać witryna. Im więcej punktów, tym bardziej jest wiarygodna. Warto dodać, że nie można sprawdzić wskaźnika Trust Rank. Istnieją programy, które pozwalają go oszacować, ale nie ma pewności, że w 100% pokrywają się one z algorytmem Google. 

Skontaktuj się z nami

mbridge@mbridge.pl