Sprawdź za darmo i bezpiecznie, czy dane w Twoim GA4 są zbierane poprawnie. Wypełnij formularz i odbierz dostęp do AutoAudytu GA4!
Algorytm
Algorytm to mechanizm opracowany przez Google, który ocenia, jak bardzo wartościowa jest dana strona internetowa. Im więcej wartości niesie ze sobą konkretna witryna, tym wyższą pozycję w rankingu Google uzyskuje. Algorytmy są ciągle udoskonalane, a potentat technologiczny ogłasza tylko najważniejsze z nich. Do znaczących aktualizacji należały m.in. Koliber, Gołąb, Opos, Phantom, Pingwin czy Panda.
Algorytm Google a black–hat SEO
Za stworzeniem algorytmu Google stanęła m.in. chęć oferowania internautom jak najtrafniejszych wyników wyszukiwania, ale również ograniczenie negatywnych praktyk w tworzeniu treści, czyli tzw. black–hat SEO. Algorytmy dbają o to, by niskie miejsce w rankingu stron zajmowały te witryny, w których pojawiają się niesprawdzone, ubogie lub nieprawdziwe informacje, a także duplikaty. Algorytm działa dwutorowo, spychając w rankingu małowartościowe witryny, a windując te, które są użyteczne, unikalne, treściwe i dobrze się czytają.
Jak optymalizować treści, mając na uwadze algorytm Google?
Aby strona internetowa była dobrze postrzegana przez algorytm Google, warto zadbać o kilka kwestii:
- struktura witryny – tekst nie powinien przybierać formy nieczytelnej ściany; wskazane jest użycie nagłówków (H1, H2, H3), akapitów, pogrubień oraz list;
- optymalna liczba reklam i linków – to wartościowe teksty muszą być sednem strony, wszystkie inne elementy służą jedynie ich obudowaniu;
- łatwa nawigacja po stronie – do sprawdzenia, czy użytkownik płynnie porusza się w obrębie witryny służą liczne narzędzia; możesz też monitorować zachowanie internautów na stronie i wyciągać wnioski;
- kreowanie jak najlepszych treści – oryginalnych, rzetelnych, wyróżniających się, odpowiednio posegmentowanych.