Algorytm

Algorytm to mechanizm opracowany przez Google, który ocenia, jak bardzo wartościowa jest dana strona internetowa. Im więcej wartości niesie ze sobą konkretna witryna, tym wyższą pozycję w rankingu Google uzyskuje. Algorytmy są ciągle udoskonalane, a potentat technologiczny ogłasza tylko najważniejsze z nich. Do znaczących aktualizacji należały m.in. Koliber, Gołąb, Opos, Phantom, Pingwin czy Panda.

Algorytm Google a black–hat SEO

Za stworzeniem algorytmu Google stanęła m.in. chęć oferowania internautom jak najtrafniejszych wyników wyszukiwania, ale również ograniczenie negatywnych praktyk w tworzeniu treści, czyli tzw. black–hat SEO. Algorytmy dbają o to, by niskie miejsce w rankingu stron zajmowały te witryny, w których pojawiają się niesprawdzone, ubogie lub nieprawdziwe informacje, a także duplikaty. Algorytm działa dwutorowo, spychając w rankingu małowartościowe witryny, a windując te, które są użyteczne, unikalne, treściwe i dobrze się czytają.

Jak optymalizować treści, mając na uwadze algorytm Google?

Aby strona internetowa była dobrze postrzegana przez algorytm Google, warto zadbać o kilka kwestii:

  • struktura witryny – tekst nie powinien przybierać formy nieczytelnej ściany; wskazane jest użycie nagłówków (H1, H2, H3), akapitów, pogrubień oraz list;
  • optymalna liczba reklam i linków – to wartościowe teksty muszą być sednem strony, wszystkie inne elementy służą jedynie ich obudowaniu;
  • łatwa nawigacja po stronie – do sprawdzenia, czy użytkownik płynnie porusza się w obrębie witryny służą liczne narzędzia; możesz też monitorować zachowanie internautów na stronie i wyciągać wnioski;
  • kreowanie jak najlepszych treści – oryginalnych, rzetelnych, wyróżniających się, odpowiednio posegmentowanych.

Skontaktuj się z nami

mbridge@mbridge.pl

Sprawdź za darmo i bezpiecznie, czy dane w Twoim GA4 są zbierane poprawnie. Wypełnij formularz i odbierz dostęp do AutoAudytu GA4!

Chcesz poznać szczegóły AutoAudytu?