#001 SEM MBridge Alert: kwiecień/maj 2024

Za zmianami w Google Ads trudno nadążyć. Dla specjalistów od performance marketingu to jednak konieczność, dlatego przygotowaliśmy krótkie i konkretne zestawienie najważniejszych aktualizacji. Oto co zwróciło naszą uwagę w kwietniu i maju 2024 roku. 

Google Marketing Live 2024 

21 maja tego roku wszyscy marketerzy wypatrywali newsów z konferencji Google Marketing Live, podczas której Google zaprezentował najnowsze innowacje dotyczące reklam. Nowości jest sporo, a zmiany jak nietrudno się domyślić w znacznej mierze są związane z wdrażaniem rozwiązań AI.

O konferencji można by mówić długo, dlatego skoncentrujemy się na zmianach w najważniejszych dla nas typach reklam. Oficjalne ogłoszenia to jednak nie wszystko – miejscami uzupełniliśmy przegląd aktualizacji o własne obserwacje.

Oficjalne podsumowanie konferencji 

Demand Gen i Performance Max

#1 Nowe opcje targetowania

Reklamodawcy już od jakiegoś czasu mogą korzystać z możliwości targetowania kampanii Demand Gen po segmentach look – a – like. Opcja ta pozwala im docierać do odbiorców podobnych do obecnych klientów. 

Teraz Google otwiera się jednak na potrzeby mniejszych firm, umożliwiając tworzenie mniej licznych segmentów. Dawniej musiały one liczyć minimum 1000 użytkowników, dziś wystarczy tylko 100. 

#2 Obrazy generowane przez AI 

Kampanie Demand Gen i Performance Max można od niedawna ilustrować obrazami generowanymi przez AI. Za niedługo technologia ta ma zostać dodatkowo ulepszona, aby reklamodawcy mogli dostosowywać obrazy do swoich potrzeb, dodając lub usuwając obiekty oraz zmieniając tło.

Google zapewnia, że każdy obraz wygenerowany przez AI jest unikalny. Przy grafikach znajdują się również odpowiednie adnotacje. 

#3 Dokładniejszy pomiar konwersji (Conversion lift studies)

Google pracuje nad rozwiązaniem, które umożliwi dokładniejszy pomiar konwersji w kampaniach Performance Max. Reklamodawcy będą mogli dzięki niemu sprawdzić, czy kampania rzeczywiście przyczyniła się do wzrostu sprzedaży, czy klienci i tak dokonaliby zakupów. Projekt jest na razie w wersji beta, jednak każdy chętny może do niego dołączyć.

#4 Minimalny budżet

Jeśli podczas ustawiania kampanii Demand Gen, wyświetli się Wam komunikat o wymaganym budżecie minimalnym, to nie błąd systemu. Minimalny budżet to obecnie standard w przypadku tego rodzaju reklam. Co prawda później można go obniżyć, ale wcześniej nie było tego rodzaju ograniczenia.

Search 

#1 Wyniki płatne w SGE

W USA Google testuje już SGE (Google Search Generative Experience), czyli eksperymentalną wersję wyszukiwarki, która w pierwszej kolejności pokazuje odpowiedź wygenerowaną przez AI, a dopiero dalej linki do stron odpowiadających na zapytanie. Automatycznie wygenerowana odpowiedź ma zawierać również płatne reklamy tekstowe  dopasowane do kontekstu. 

#2 Reklamy płatne w Google Lens

Pierwszym, co widzimy, wyszukując w Google za pośrednictwem obrazu, są teraz wyniki płatne. Dzięki temu reklamodawcy mogą szybciej docierać do użytkowników zainspirowanych widokiem jakiegoś produktu. Wystarczy, że wrzucą do wyszukiwarki zdjęcie lub zrzut ekranu i ukażą im się linki do sklepów, które mają w ofercie podobne artykuły. 

#3 Reklamy tekstowe z czterema nagłówkami 

Do tej pory w elastycznych reklamach tekstowych można było wykorzystywać do 15 nagłówków i 4 tekstów reklamowych, ale Google wyświetlał najczęściej maksymalnie 3 nagłówki. W ostatnim czasie uległo to jednak zmianie – przy reklamach w wersji mobilnej wyświetlają się nawet 4 nagłówki – jeden przed tekstem reklamy, a kolejne w miejscu nagłówka. Należy więc zadbać o to, aby komunikaty były unikalne, bo może się okazać, że Google wyświetli więcej wariantów, niż oczekiwaliśmy.

Kampanie wideo 

#1 Nowa opcja ustalania stawek w kampaniach wideo

Google testuje nową opcję ustalania stawki docelowej CPV. Na niektórych kontach może być już ona ustalana automatycznie. 

#2 Nowe lineup’y w YouTube Select Shorts

Dzięki tej zmianie marki mogą publikować reklamy obok topowych treści w kategoriach takich jak   sport, rozrywka, moda i styl życia, jedzenie i przepisy, gry czy motoryzacja. Doświadczenia reklamodawców, którzy skorzystali już z tej opcji, pokazują, że jest to bardzo skuteczna metoda promocji. Potwierdzają to badania MediaScience, z których wynika, że reklamy w YouTube Select Shorts są oglądane o 90% dłużej niż na innych platformach.

Źródło

#3 Nowy podtyp kampanii wideo

Na niektórych kontach Google Ads pojawił się nowy podtyp kampanii wideo – subskrypcje i interakcje w YouTube. Można dzięki niemu zwiększyć liczbę subskrypcji i zaangażowanie na kanale w YouTube.

#4 Możliwość wyboru placementu wideo

Opcja dostępna jest na razie tylko na wybranych kontach Google Ads, ale spodziewamy się, że niedługo możliwość wyboru formatu wideo będzie standardem. Ponadto można wykluczać miejsca, w których kampania nie powinna się wyświetlać.

Co jeszcze warto odnotować?

Konwersje w GA4 zostają zastąpione Kluczowymi zdarzeniami

W wyniku jednej z ostatnich aktualizacji został ujednolicony sposób definiowania konwersji w Google Ads i Analytics. W ten sposób Google chce uprościć raportowanie w obu platformach. Wcześniej zdarzenia oznaczane w Google Analytics jako konwersje były interpretowane inaczej w Google Ads, co często dezorientowało marketerów. 

Obecnie zdarzenia mierzące działania ważne dla sukcesu firmy nazywane są „zdarzeniami kluczowymi”.

Źródła: 1,2

Google opublikował coroczny Raport Bezpieczeństwa Reklam 

Wynika z niego, że zastosowanie AI oraz modeli uczenia maszynowego zwiększyło skuteczność egzekwowania polityk reklamowych. W 2023 roku Google zablokował 5,5 miliarda reklam i ograniczył 6,9 miliarda reklam w różnych kategoriach. Z pełną wersją raportu można zapoznać się tutaj.

Google Ads automatycznie wstrzymuje słowa kluczowe o niskiej aktywności

Od czerwca 2024 roku Google Ads będzie automatycznie blokować słowa kluczowe o niskiej aktywności tj. frazy, które zostały utworzone ponad 13 miesięcy temu i nie miały w tym czasie żadnych wyświetleń. Reklamodawcy będą mieli możliwość odblokowania wstrzymanych słów kluczowych, jeśli uznają, że są one niezbędne dla ich kampanii. Google zaleca jednak skupienie się na słowach kluczowych, które generują wyniki.

Udostępnij:

Możemy Ci pomóc w zakresie digital marketingu?

Porozmawiajmy!

Szukasz wsparcia w digital marketingu? Porozmawiajmy!