cover SEM MBridge alert kwiecien

#012 SEM MBridge Alert: kwiecień 2025

W kwietniu 2025 Google nie zawodzi – pojawiły się nowe cele w kampaniach Performance Max, a także ciekawe zmiany w Demand Gen i Merchant Center. Sprawdź, co warto wiedzieć i jak te zmiany mogą wpłynąć na Twoje działania.

#1 Google Discover nie tylko na mobile

Podczas Search Central Live w Madrycie Google ogłosiło, że sekcja Discover zostanie wprowadzona również na urządzeniach stacjonarnych.

Do tej pory ta funkcja ograniczona była do urządzeń mobilnych, wyświetlając w feedzie spersonalizowane treści (artykuły, filmy, oferty i inne) dopasowane do zainteresowań użytkownika, na podstawie jego wcześniejszych zachowań.

Rozszerzenie Discover na desktop to ważna zmiana dla reklamodawców i wydawców, ponieważ zwiększa zasięg tego formatu i może przełożyć się na wyższy ruch z bezpłatnych źródeł. Na razie nie wiadomo, kiedy dokładnie zmiana zostanie wdrożona na szeroką skalę, ale wszystko wskazuje na to, że jest to tylko kwestia czasu.

#2 Nowe możliwości w kampaniach Demand Gen

Zrzuty ekranu stron docelowych w reklamach na YouTube

Google wprowadza nową funkcję w kampaniach generujących popyt (Demand Gen) – automatyczne wyświetlanie zrzutów ekranu strony docelowej w reklamach wideo na YouTube.

Co to oznacza w praktyce? Użytkownik jeszcze przed kliknięciem w reklamę zobaczy podgląd strony, do której zostanie przekierowany (Google wyświetli ją jako miniaturę lub tło w reklamach). Dzięki tej funkcji odbiorca powinien zyskać lepsze wyobrażenie o ofercie, co ma zwiększyć trafność i atrakcyjność reklamy oraz poprawić CTR.

Źródło: Mailing Google

Segmentacja wg sieci w kampaniach Demand Gen

Od teraz kampanie generujące popyt pozwalają sprawdzać skuteczność reklam wg sieci – czyli osobno dla YouTube’a, Gmaila i Discovera. Taka segmentacja zapewnia Ci dostęp do bardziej szczegółowych danych, dzięki którym możesz lepiej zrozumieć, gdzie Twoje kampanie działają najlepiej, a gdzie warto być może coś zmienić.

Źródło: panel Google Ads

Nowy cel w Demand Gen – YouTube Engagements

W kampaniach Demand Gen na YouTube pojawiła się możliwość optymalizacji pod kątem zaangażowania. Oznacza to, że od teraz możesz optymalizować swoje kampanie nie tylko pod kątem konwersji czy kliknięć, ale także zaangażowania (obejrzenia, interakcje, kliknięcia wideo).

To dobra opcja dla marek budujących rozpoznawalność i chcących zwiększyć aktywność na YouTube.

#3 Nowości w kampaniach Performance Max

Nowy cel w kampanii Performance Max

Google wprowadził nowy cel dla kampanii Performance Max – retencja klientów (Retention Goal). Jak sama nazwa wskazuje, ta funkcja nastawiona jest na skuteczne odzyskiwanie nieaktywnych klientów. Na razie jest dostępna w wersji beta.

Kto powinien się nią zainteresować? Sklepy, które chcą odzyskać utraconych klientów, zmniejszyć odpływ klientów oraz zwiększyć lojalność i LTV (wartość życiowa klienta).

Większa kontrola nad obrazami w kampaniach PMAX

W kampaniach Performance Max pojawiły się nowe funkcje związane z zarządzaniem komponentami graficznymi.

Od teraz możesz decydować, czy chcesz zezwolić kampanii na automatyczne pobieranie obrazów ze stron docelowych. Funkcja „Obrazy strony docelowej” umożliwia PMAX samodzielne wykrywanie grafik, które mogą poprawić skuteczność reklamy – z zachowaniem pełnej kontroli z Twojej strony (możesz je usuwać lub wyłączyć tę opcję całkowicie).

Wprowadzono również opcję ulepszania obrazów, czyli automatycznego generowania dodatkowych, przyciętych wersji już używanych grafik. Dzięki temu kampania może uzyskać dostęp do większej liczby zasobów reklamowych i zwiększyć dopasowanie wizualne w różnych kanałach.

Wyszukiwane hasła w kampaniach Performance Max

Długo oczekiwana zmiana – kampanie Performance Max mają teraz w raporcie „Wyszukiwane hasła” dostęp do fraz, które uruchomiły reklamy PMAX. Pozwala to na lepsze zrozumienie, jakie frazy prowadzą do konwersji.

Większa liczba słów wykluczających

Po styczniowym wprowadzeniu możliwości dodawania wykluczających słów kluczowych na poziomie kampanii Google zdecydował się na ważną zmianę: limit wykluczeń na kampanię został zwiększony z 100 do aż 10 000.

Taka decyzja stanowi odpowiedź na głosy reklamodawców, którzy wskazywali, że poprzednie ograniczenie było zbyt restrykcyjne – szczególnie w przypadku kont z dużymi zasięgami. Większa elastyczność w wykluczaniu pozwala lepiej kontrolować, na jakie zapytania kampania nie powinna się wyświetlać, co może znacząco poprawić jakość ruchu.

#4 Treści e-maili marketingowych teraz także w Google Merchant Center

Google rozwija możliwości Merchant Center – od teraz możesz automatycznie wykorzystać treści z e-maili marketingowych, które wysyłasz przez swoją stronę, do prezentacji produktów w wyszukiwarce Google.

Nowa funkcja umożliwia integrację materiałów promocyjnych z maili (np. informacje o promocjach, nowościach produktowych czy sezonowych ofertach) z Merchant Center, co może zwiększyć spójność komunikacji marketingowej w różnych kanałach.

Jeżeli korzystasz z Merchant Center, warto się zainteresować tą możliwością (została domyślnie włączona na Twoim koncie).

Dzięki, że śledzisz nasze alerty!

Czy wiesz, że… dokładnie rok temu pojawiło się pierwsze wydanie SEM MBridge Alert? Już od 12 miesięcy zbieramy dla Ciebie najważniejsze nowości ze świata performance marketingu, byś Ty mógł być zawsze na bieżąco – wraz z działem Performance dziękuję, że je śledzisz!

Autorka tekstu

Z branżą związana od lat. Jej specjalnością są efektywne kampanie w GoogleAds oraz MetaAds, a swoje wnioski zawsze formułuje na podstawie danych. Prywatnie głównym zamiłowaniem darzy sport, motoryzację oraz książki. Jest też dumną opiekunką jamnika o imieniu Loco.

Magda Karwecka

Performance Marketing Specialist

Możemy Ci pomóc w zakresie digital marketingu?

Porozmawiajmy!