CMS

Dzięki systemom CMS możesz w prosty sposób zarządzać treściami w Internecie – tworzyć je, edytować i nimi zarządzać. Nie potrzebujesz do tego wiedzy na temat technologii, ani znajomości języków HTML czy CSS. Korzystając z systemu CMS, możesz w szybki i łatwy sposób zbudować stronę internetową, a następnie modyfikować ją według własnych potrzeb. Niektóre CMS są stworzone do działań e-commerce, dzięki czemu założenie własnego sklepu internetowego nie jest problemem.

CMS – co to jest? Jakie są jego typy?

CMS (ang. Content Management System) jest systemem zarządzania treścią przeznaczonym dla osób, które chcą w prosty sposób tworzyć, edytować i publikować treści w Internecie. Pomaga w zarządzaniu publikacjami, a do tego nie wymaga od użytkownika znajomości języków tworzenia stron internetowych (np. HTML, CSS, JavaScript czy PHP). Systemy CMS mają wiele zalet – m.in. umożliwiają zespołową pracę nad projektem, ciągłą aktualizację treści i zapisywanie wersji roboczych.

Istnieje kilka rodzajów CMS, należą do nich:

  • systemy typu open source,
  • systemy komercyjne,
  • abonamentowe systemy SaaS.

Każdy użytkownik może wybrać spośród nich ten, który najlepiej odpowiada jego potrzebom.

Z jakich CMS mogę skorzystać?

Najpopularniejsze przykłady systemów CMS to WordPress, Blogger, Drupal czy Joomla. Umożliwiają one tworzenie i prowadzenie witryny internetowej w intuicyjny sposób. Część z nich ma motywy i wtyczki, które da się w zależności od upodobań modyfikować. Dzięki nim możesz na przykład umieścić na swojej stronie link do fanpejdża na Facebooku, mapę z lokalizacją twojej firmy, czy też moduł z komentarzami, w których użytkownicy mogą podzielić się swoją opinią.

Niektóre systemy CMS doskonale spisują się w procesie tworzenia sklepów internetowych. Należą do nich m.in. Shoper, PrestaShop, Magento oraz WooCommerce.

Skontaktuj się z nami

mbridge@mbridge.pl