Kalendarz Marketera 2023 do pobrania

Aleksandra Ziemba,

Przygotowaliśmy specjalny Kalendarz Marketera 2023, w którym znajdziesz najpopularniejsze i te zupełnie niepopularne święta. Każde z nich to doskonała okazja promocyjna i sprzedażowa, a sam kalendarz pomoże Ci zaplanować działania z odpowiednim wyprzedzeniem. Sprawdź, jak korzystać z content calendara i pobierz darmową wersję od MBridge!

Początek kalendarzowego roku to czas, kiedy wiele osób kładzie mocny nacisk na planowanie — nowe wyzwania, nowe cele i klasyczne już powroty na siłownię. Nic w tym dziwnego, przed nami dwanaście miesięcy, które dają szansę na wprowadzenie zmian i nowych, tym razem skutecznych nawyków. 

Oprócz osobistych koncepcji na zmiany warto zaplanować także działania związane z naszymi biznesami i markami. Wszystko po to, aby zamiast aktywności ad hoc i tworzenia komunikacji na ostatnią chwilę, móc działać w sposób zorganizowany i co najważniejsze – efektywny.

Content calendar — co to takiego i dlaczego jest ważny? 

Content calendar, czyli inaczej kalendarz publikacji jest jednym z podstawowych narzędzi, które powinien mieć w swoim wachlarzu marketer. To miejsce, w którym możemy planować co, kiedy i gdzie chcemy publikować, a jego głównym celem jest usystematyzowanie publikacji treści we wszystkich kanałach dystrybucji.

Tworząc content calendar warto koncentrować się na ustalonych celach biznesowych na dany rok i to do nich dopasować wszystkie aktywności. Daje to nam większą pewność, że publikacje zbliżają nas do osiągnięcia założonych celów, a komunikacja we wszystkich kanałach jest spójna.

Przykładowo, jeśli w 2023 roku planujesz wzmocnić wydźwięk employer brandingowy Twojej marki, skup się na publikacjach dotyczących kultury organizacyjnej lub team-spirit zespołu. Jeśli jednak większość uwagi skupionej jest na pozyskiwaniu leadów, nastaw się na prezentację usług, podejścia do pracy z klientem oraz atrakcyjnych case studies. 

Miejsca, gdzie możesz lokować publikacje to oczywiście wszelakie social media, takie jak Instagram, Facebook, LinkedIn, czy też Twitter. Poza portalami społecznościowymi znaczenia mają także strona internetowa, dedykowany jej blog oraz – jeśli widzisz na to potencjał – sprzedażowe landing pages lub kampanie płatne, których kreacje powinny być spójne z tym, co publikujesz w podobnym okresie w socialach.

Samych sposobów na dostarczanie treści dla użytkowników i naszych klientów jest ogrom. Najpopularniejszymi formatami są: 

  • Artykuły 
  • Posty 
  • Stories
  • Ebooki 
  • Raporty 
  • Case studies

Tak naprawdę format publikacji ogranicza jedynie nasza wyobraźnia i kreatywność. 

Jak planować kalendarz publikacji? 

Odpowiedź jest prosta — tak jak nam wygodnie. Niektórzy będą korzystać z fizycznego arkusza, a inni wybiorą internetową wersję, korzystając z zewnętrznych narzędzi lub arkuszy Google, co jest szczególnie praktyczne, gdy współdzielimy kalendarz z różnymi osobami w Zespole.

Ważne, aby być konsekwentnym w działaniu i planować swoje działania z wyprzedzeniem, dzięki czemu możemy zachować systematyczną komunikację. Nie możemy jednocześnie zapominać o elastyczności – szczególnie w związku z tym, co dzieje się w mediach, na rynku lub ogólnie na świecie, ponieważ to doskonałe inspiracje dla RTM

Skąd brać pomysły na publikacje?

O tym, skąd można brać pomysły na artykuły na firmowego bloga, pisaliśmy w tym tekście

Nieco inaczej warto podejść do social mediów. Publikowane tam treści są krótsze, więc w teorii szybciej je stworzyć, jednak zamknięcie komunikatu w kilkuset znakach wcale nie musi być łatwiejsze, dlatego tym bardziej warto mieć na to pomysł już wcześniej. W socialach możemy wykorzystać wtórnie to, co przygotowywaliśmy na stronę internetową/bloga, jednak wachlarz możliwości na tym się nie zamyka. Firmowe wydarzenia, wiadomości związane ze zmianami w przedsiębiorstwie, czy też odpowiedź na branżowe newsy to dobry pomysł na uzupełnienie naszego content kalendarza. 

Można również skorzystać z tego, co oferuje nam standardowy kalendarz, czyli ze świąt nietypowych, które są świetną okazją do wypełnienia luk, gdy brakuje nam pomysłów.

Noworoczny prezent od MBridge — Marketing Experts

Aby ułatwić zawodowe wejście w Nowy Rok i wesprzeć planowanie działań związanych z publikacjami, przygotowaliśmy trzy kalendarze, które pozwolą skuteczniej organizować pracę w tym obszarze. 

Pierwszym plikiem, który udostępniamy, jest kalendarz, w którym dodaliśmy nasze porady dotyczące planowania aktywności marketingowych oraz zaznaczyliśmy wszystkie święta nietypowe w 2023 roku. To okazje, które mają potencjał do wykorzystania w treściach online. W środku znajdziesz też niedziele handlowe 2023 oraz notatki dotyczące nadchodzących sezonów sprzedażowych, wobec których warto podjąć działania znacznie wcześniej – np. Black Friday, Back To School lub Święta Bożego Narodzenia.

Kolejne dwa dokumenty to kalendarze do Twojej dyspozycji. Jeden w formacie PDF do druku dla tych, którzy wolą planować na papierze, a drugi to przygotowany google sheet dla osób, które wolą pracować online. 

Mamy nadzieję, że przygotowane przez nas materiały będą pomocne w nadchodzących miesiącach. Wypełnij poniższy formularz, aby pobrać Kalendarz Marketera 2023 i zaplanuj cały nadchodzący rok!




 

 

Skontaktuj się z nami

mbridge@mbridge.pl

Aleksandra Ziemba

Aleksandra Ziemba

Marketing Specialist w MBridge — Marketing Experts. Na co dzień zajmuje się marketingiem własnym firmy, a odpowiedzią na każde zadanie lub problem jest kreatywne podejście i towarzysząca pozytywna energia. Prywatnie fanka skandynawskich kryminałów, wszelkich czworonogów i tańca.