Czy można prowadzić efektywne SEO w budżecie do 3000 zł? Case study e-pare.net

Obecnie mówi się, że bez znaczących budżetów trudno prowadzić przynoszące efekty kampanie organiczne. I fakt, odpowiednie zasoby finansowe jak najbardziej wspierają realizowane działania i podnoszą możliwości specjalistów do osiągania założonych na początku projektu celów. Czy jednak jest możliwe osiągnięcie sukcesów w SEO z ograniczonym do 3 000 zł budżetem?

W poniższym case study prezentujemy działania SEO prowadzone na stronie e-pare.net od sierpnia 2021 do lutego 2023 oraz efekty, jakie udało się uzyskać dzięki tym działaniom.

Nasz Klient e-pare.net

E-pare.net to sklep internetowy sprzedający biżuterię marki Pandora. Jest to autoryzowany sprzedawca i na swojej stronie posiada między innymi kolekcje Pandora Me oraz Pandora Moments, a także te z motywem Disney czy Star Wars. E-pare.net daje swoim klientom dostęp do oryginalnej i szeroko znanej biżuterii, zachowując jak najwyższy poziom obsługi oraz wsparcia klienta.

Sytuacja wyjściowa

Współpraca z serwisem rozpoczęła się w sierpniu 2021 roku. Głównym zadaniem MBridge — Marketing Experts była realizacja kompleksowej strategii SEO z koncentracją na działaniach contentowych (rozwój sekcji blogowej) oraz działaniach związanych z rozbudową menu kategorii.

Przyjęty zakres działań nie był szeroki, ze względu na początkowy budżet projektu, jednak podchodząc do współpracy, założyliśmy maksymalne wykorzystanie dostępnych zasobów tak, aby wprowadzić serwis na ścieżkę wzrostu organicznego.

Widoczność serwisu na początku współpracy była na niskim poziomie, ponieważ sama domena była nowa. Gdy rozpoczęliśmy współpracę z Klientem fraz w TOP3 było zaledwie 3, natomiast w TOP10 190. Od początku naszej współpracy, głównym celem, jaki założyliśmy, był przede wszystkim wzrost widoczności.

Działania MBridge — Marketing Experts

Rozpoczynając działania, Klient miał w menu wyszczególnione tylko kategorie główne, które skupiały się na szerokim postrzeganiu rodzajów biżuterii. Sekcje obecne wtedy na stronie dzieliły produkty na bransoletki, charmsy, kolczyki, naszyjniki, pierścionki oraz akcesoria.

Podczas naszej współpracy razem z Klientem rozbudowaliśmy witrynę o 8 podkategorii w głównym menu, które przyniosły jednakowo efekty w pozycjonowaniu, ale także ułatwiły poszukiwanie konkretnych rzeczy na stronie odwiedzającym. Serwis rozbudowaliśmy także o 28 unikalnych listingów produktowych, które finalnie stworzyły obszerną sekcję okolicznościową, ułatwiającą tworzenie contentu i linkowania wewnętrznego, a klientom umożliwiły szybsze znalezienie odpowiednich produktów, poprawiając konwersję w sklepie.

Wszystkie stworzone podstrony były poprzedzone pogłębioną analizą SEO oraz intencji użytkownika. Dużą uwagę nasi specjaliści przykładali do wszystkich elementów niezbędnych dla oczekiwanego efektu pracy, między innymi do poprawności metadanych, nagłówków oraz w przypadku sekcji z opisami, tworzeniem ich pod frazy oraz dodane linki wewnętrzne.

Od zera została zbudowana sekcja blogowa. W tym procesie przedstawiliśmy rekomendacje co do jej stworzenia, a także uzgodniliśmy z Klientem strategię publikacji oraz tworzenia wpisów blogowych. Naszym celem było uzyskanie jak największych wzrostów widoczności serwisu, nie tworząc przy tym wielu wpisów blogowych miesięcznie. Było to sporym wyzwaniem, jednak po czasie blog zaczął osiągać bardzo dobre wyniki w wyszukiwaniach organicznych w stosunku do przewidzianego na działania budżetu.

Finalnie wspólnie opublikowaliśmy 21 tekstów blogowych. Stworzyliśmy łącznie 33 opisy kategorii — zrealizowane dla wszystkich kategorii głównych oraz listingów produktowych z największym potencjałem. Jednocześnie zrealizowaliśmy metadane dla każdej kategorii głównej, wszystkich stworzonych listingów oraz wszystkich wpisów blogowych. Nasi specjaliści skupili się także na pozyskiwaniu linków w celu wzmocnienia widoczności witryny. Naturalnym etapem była również stała kontrola domeny, w aspekcie technicznym oraz monitoringu broken linków, czyli uszkodzonych linków zwrotnych z profilu linków domeny oraz monitoringu noindex, który polegał na sprawdzaniu prawidłowej indeksacji kluczowych podstron w serwisie.

Efekty prac naszych specjalistów

Dzięki podjętym działaniom osiągnęliśmy zamierzone cele biznesowe Klienta w kontekście SEO. Liczba słów kluczowych na pozycjach TOP3 oraz TOP10 znacznie wzrosła, przekładając się na większą widoczność sklepu w sieci. Od samego początku odnotowaliśmy tendencję wzrostową o 9066 % względem widoczności fraz w TOP3 oraz o 325 % względem TOP10.

Wzrost pozyskanych, organicznych słów widać również na podstawie wykresu z narzędzia Ahrefs:

Źródło: Ahrefs.com

Przykładowe słowa kluczowe w TOP3, które udało się pozyskać na domenie e-pare.net, dzięki działaniom SEO:

Co warto zauważyć, to fakt, że pozyskiwaliśmy frazy z „Pandora” nawet na 1 pozycji, pomimo istnienia oficjalniej domeny marki — pandora.net.

Wzrost liczby słów kluczowych na pozycjach TOP3 oraz TOP10, widać również na poniższym wykresie.

Źródło: Senuto

Wszystkie działania podjęte przez naszych specjalistów miały za zadanie prowadzić bezpośrednio między innymi do wzrostu widoczności domeny w Internecie. Końcowy efekt pracy był zdecydowanie zadowalający oraz pozytywny, co widać na wykresie z Google Search Console.

Źródło: Google Search Console

Komentarz ekspertki

Projekt był ciekawym wyzwaniem pod kątem SEO. Wspólnie z Klientem zbudowaliśmy menu kategorii, ponieważ w momencie rozpoczęcia współpracy, w sklepie były tylko kategorie główne. W ramach nawigacji stworzyliśmy również unikalne listingi produktowe i utworzyliśmy podstronę z kategoriami okolicznościowymi, czyli takimi, które nie znalazły się w menu głównym. Sekcja blogowa, którą stworzyliśmy z Klientem od zera, pozwoliła nam na zbudowanie widoczności serwisu, dzięki publikacjom tekstów poradnikowych tworzonych pod frazy kluczowe wyszukiwane przez Klientów zainteresowanych ofertą sklepu. Wzrost widoczności na nowym serwisie zawsze wiąże się ze zwiększonym nakładem pracy, jednak finalne efekty uzyskane wraz z Klientem są jak najbardziej zadowalające. Zależało nam na zbudowaniu rozpoznawalności marki i jej powiązaniu z biżuterią Pandora.

Julia Kwaśnik, SEO Specialist

Skontaktuj się z nami

mbridge@mbridge.pl

Możemy Ci pomóc?

Porozmawiajmy!

Udostępnij:

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *