RAPORT

Dystrybucja ruchu brandowego w polskich e-commercach

W ramach obszaru SEO Business Intelligence naszej agencji przygotowaliśmy 50 stron merytorycznej wiedzy i konkretnych danych dla marketerów, osób odpowiedzialnych za sprzedaż online i brand, a także właścicieli e-commerce każdej wielkości.

To pierwszy tak kompleksowy raport, który analizuje ruch brandowy pod kątem jego utraty na rzecz innych serwisów oraz wskazuje znaczenie fraz brandowych, które często są pomijane w strategiach digital. 🛒

W raporcie: 

🟧 Ranking 100 najpopularniejszych e-commerce pod względem ruchu brandowego w Polsce wraz z liczbą fraz kluczowych, ich potencjałem i pozycją domeny w Country Rank od SimilarWeb.
🟧 Analiza dystrybucji ruchu dla TOP25 sklepów, która pokazuje, ile ruchu brandowego agreguje oficjalna strona, a ile przejmują inne serwisy.
🟧 Siła brandu – zestawienie potencjału głównych fraz brandowych i fraz long-tail.
🟧 TOP100 największych beneficjentów ruchu brandowego z podziałem na kategorie.
🟧 Konkretne rozwiązania i porady dotyczące #SEO i #PPC od ekspertów

Jaki jest cel tego raportu?

Frazy brandowe oraz ruch z nich pochodzący są często pomijane w strategiach marketingowych e-commerców, które szczególnie w SEO koncentrują się na frazach non-brand. W ramach tego raportu pokazujemy wagę fraz brandowych, z których ruch łatwo mogą przejmować inne serwisy (np. z kodami rabatowymi lub gazetkami promocyjnymi). Analizujemy to na podstawie najpopularniejszych brandów e-commerce w Polsce i pozostawiamy listę dobrych praktyk, które warto stosować, aby odzyskać ten ruch.

Jak powstał raport?

Raport powstał w ramach obszaru SEO Business Intelligence naszej agencji, na bazie własnych opracowań w oparciu o dane analityczne udostępniane przez SimilarWeb.com, Ahrefs.com oraz Planner Słów Kluczowych Google Ads. Na podstawie Country Rank od SimilarWeb wyselekcjonowaliśmy 100 najpopularniejszych domen e-commerce, sprawdziliśmy potencjał wyszukiwań ich fraz brandowych, a następnie dla TOP25 przeprowadziliśmy szczegółową analizę dystrybucji brandu, opierając się o listę 500 fraz brandowych dla każdej z nich.

Dla kogo jest nasz raport?

Nasz materiał powstał z myślą o wszystkich, którzy poruszają się w obszarze digital marketingu — specjalistów in-house z działów SEO i performance, managerów odpowiedzialnych za sprzedaż online lub brand, a także właścicieli e-commerców każdej wielkości. To nie tylko solidna dawka wiedzy, ale również dobry punkt wyjścia do nowego spojrzenia na własną strategię e-commerce.

 

Zobacz, co znajduje się w środku

RAPORT: Dystrybucja ruchu brandowego w polskich e-commercach

Wypełnij formularz, a my wyślemy Ci nasz raport w ciągu 24h!