Sprawdź za darmo i bezpiecznie, czy dane w Twoim GA4 są zbierane poprawnie. Wypełnij formularz i odbierz dostęp do AutoAudytu GA4!
Newsletter
Newsletter to biuletyn w formie cyklicznie wysyłanych wiadomości e–mail, które pozwalają na komunikację marki z użytkownikami (subskrybentami). W newsletterze warto umieścić kody rabatowe, linki do produktów lub kategorii, wartościowe porady z danej tematyki czy informacje o promocjach.
Co powinien zawierać dobrze skonstruowany newsletter?
Standardowy newsletter posiada dość przewidywalną budowę, która z jednej strony pozwala na przekazanie niezbędnych informacji, a z drugiej wzbudzić zainteresowanie subskrybentów. Do potrzebnych w każdym newsletterze elementów należą:
- tytuł oraz nagłówek, które przyciągają uwagę – warto użyć w nich gry słów, postawić pytanie lub wzbogacić przekaz o emotikony;
- CTA – wezwanie do działania: zapisu na webinar, pobrania e–booka, przeglądnięcie oferty e–sklepu itp.;
- interesująca treść – dopasowana do odbiorców, odpowiadająca na ich zainteresowania lub rozwiązująca problem, ale także zachęcająca do zakupu produktów;
- zdjęcia oraz grafiki, które zapobiegają powstawaniu „ściany tekstu” i ułatwiają przeczytanie całości;
- spersonalizowane komunikaty – zależnie od segmentacji odbiorców treść może nieznacznie się różnić; polecanym zabiegiem jest również zwracanie się do subskrybentów po imieniu;
- możliwość wypisania się – otrzymywanie biuletynów powinno być w pełni świadome, a zakończenie „prenumeraty” łatwo dostępne.
Funkcje newslettera – do czego przydaje się internetowy biuletyn?
Newsletter może mieć zarówno wizerunkowy, edukacyjny, jak i sprzedażowy charakter. Niektóre firmy w swojej działalności wykorzystują newslettery jako główne narzędzie marketingowe (newsletter marketing). Z jego pomocą możliwe jest zbudowanie więzi z odbiorcami, sprzyja temu cykliczność wysyłki, co przekłada się także na konwersję. Wysyłka newsletterów często jest w pełni zautomatyzowana dzięki dedykowanym programom (FreshMail, MailChimp, GetResponse).
Newsletter to jeden z kilku sposobów na promowanie wizerunku firmy. Chcesz wiedzieć więcej? Przeczytaj nasz artykuł o innych kanałach komunikacyjnych, pomocnych w budowaniu świadomości o marce.