Współczynnik konwersji

Konwersja to często wykorzystywane w marketingu słowo – jest nią każdy zamierzony przez ciebie cel, który wykonał użytkownik w interakcji z twoją stroną lub reklamą. Może to być kliknięcie linku, zapis przez formularz, dodanie do koszyka oferowanego przez ciebie produktu lub jego zakup. Jak policzyć średnią liczbę konwersji w stosunku do wszystkich osób odwiedzających stronę? Do obliczenia posłużyć ci może współczynnik konwersji – im wyższy będzie jej wynik, tym lepiej dla ciebie.

Współczynnik konwersji – co to? Jak go obliczyć?

Współczynnik konwersji (zwany również skrótem CR z ang. conversion rate) jest parametrem, który pokazuje udział osób, które wykonały pożądaną przez ciebie akcję, wobec wszystkich użytkowników odwiedzających twoją stronę. Jest on wyrażony w procentach. Współczynnik konwersji oblicza się z wzoru:

(liczba konwersji / liczba odsłon) * 100% = współczynnik konwersji.

Gdy znasz współczynnik konwersji, możesz zaobserwować, ile osób nie tylko odwiedza twoją stronę lub klika w reklamy, ale i podejmuje wybrane przez ciebie działanie, np. wysłanie formularza czy zakup produktu.

Jak wpłynąć na wyższy współczynnik konwersji?

Jeśli obliczony przez ciebie współczynnik konwersji jest wysoki – świetnie! Co zrobić, jeśli jednak jest on dość niski, a twoja strona nie konwertuje? Istnieje kilka sposobów, w które możesz zadziałać. Najpierw dokładnie przyjrzyj się temu, czy witryna dobrze wyświetla się na urządzeniach mobilnych, jest intuicyjna i łatwa w użyciu (możesz poprosić o pomoc specjalistę UX). Następnie zastanów się, czy kierujesz reklamy do właściwej grupy docelowej – przeprowadzaj ich testy według metody A/B. Możesz też postawić na nowe rozwiązania w samym sklepie, np. większą różnorodność metod płatności i wysyłki.

Więcej o sposobach wpływania na współczynnik konwersji, przeczytasz w naszych artykułach, gdzie o opisujemy: jak tworzyć content, który dotrze do grupy docelowej oraz jak przeprowadzać testy A/B i wielowymiarowe.

Skontaktuj się z nami

mbridge@mbridge.pl

Zobacz też: