WebP
Zyskuje coraz większą popularność, a przez niektórych jest nawet nazywany przyszłością grafiki w sieci. Format WebP – bo o nim mowa – pozwala skompresować nawet najwięcej ważące pliki graficzne bez utraty jakości. Robi to lepiej niż na przykład format PNG czy GIF. Zapisane w nim obrazy nie przeciążają ładowania się witryn internetowych, a ich stosunek jakości do rozmiarów pliku jest niewątpliwie największą zaletą WebP. Co to dokładnie jest?
Format WebP – co to jest i gdzie się go używa?
WebP to format kompresji grafiki rastrowej, zaprezentowany w 2010 roku i rozwijany przez Google. W założeniu ma on być nowym standardem dla skompresowanej grafiki i wyprzeć konkurencję w postaci formatów JPEG i PNG. Tak samo jak ostatni z nich przechowuje informacje na temat przezroczystości tła. Ma dwa tryby kompresji:
- stratną – jakość grafiki ulega w niej widocznej zmianie,
- bezstratną – utrzymuje plik graficzny w oryginalnej, niezmienionej postaci.
Pierwszą przeglądarką, w której pojawiły się pliki z rozszerzeniem WebP, było oczywiście Google Chrome. Grafiki o tym rozszerzeniu można znaleźć także w innych produktach Google, na przykład Sklepie Play. WebP jest też obecny w wielu serwisach internetowych, a nawet oprogramowaniu (np. aplikacji Telegram lub systemie CMS WordPress).
WebP – jakie zalety niesie korzystanie z niego?
Jak już wspomnieliśmy, używanie grafiki rastrowej w formacie WebP może znacząco przyspieszyć czas ładowania twojej strony internetowej. Równie ważne z punktu widzenia marketingowego jest także polepszenie pozycjonowania witryny w wyszukiwarkach. To prosty sposób na zwiększenie ruchu organicznego, a co za tym idzie – liczby konwersji.
Zastanawiasz się, co jeszcze wpływa na zwiększenie konwersji? Sprawdź to, w tekście o sposobach poprawy konwersji w e-commerce i nie tylko.