Sprawdź za darmo i bezpiecznie, czy dane w Twoim GA4 są zbierane poprawnie. Wypełnij formularz i odbierz dostęp do AutoAudytu GA4!
Przekierowanie 302
Jeśli chcemy automatycznie przenosić naszych użytkowników z danej witryny na zupełnie inną, możemy użyć tak zwanych przekierowań. Każde z nich ma określony kod liczbowy – niektóre z nich są tymczasowe, a inne stałe. Jednym z przekierowań pierwszego typu jest 302. Możemy użyć go na przykład wtedy, gdy zamierzamy przez określony czas rozbudowywać naszą stronę internetową. Użytkownik nie zobaczy różnicy między przekierowaniami – co innego roboty wyszukiwarek.
Przekierowanie 302 – co to? Na czym polega?
Przekierowanie 302 to automatyczne przeniesienie użytkownika strony internetowej na inny adres URL. 302 należy do grupy przekierowań tymczasowych – oprócz niego wyróżniamy też:
- 303 – see other, czyli zobacz inne,
- 307 – temporary redirect, czyli przeniesienie tymczasowe.
Przekierowań tego rodzaju używa się wtedy, gdy chcemy wprowadzić w witrynie zmiany, zanim znów zaprosimy na nią użytkowników. Oto przykłady sytuacji, w których przydaje się 302:
- produkt w naszym sklepie jest chwilowo niedostępny,
- przebudowujemy podstronę „O mnie” i chcemy chwilowo przekierować ruch na stronę główną,
- wprowadzamy drobne zmiany na naszej stronie.
Jakie znaczenie ma 302 dla SEO?
Choć typ przekierowania i samo przekierowanie 302 nie mają wielkiego znaczenia dla użytkownika, mogą one wpłynąć na pozycjonowanie strony. Gdy zastosujemy 302, przekierowana strona będzie dłużej wyświetlana w wynikach wyszukiwania. Jeśli zaś będziemy je długo utrzymywać, roboty indeksujące wyszukiwarek mogą potraktować je jako 301, czyli przekierowanie trwałe.