Przekierowanie 302

Jeśli chcemy automatycznie przenosić naszych użytkowników z danej witryny na zupełnie inną, możemy użyć tak zwanych przekierowań. Każde z nich ma określony kod liczbowy – niektóre z nich są tymczasowe, a inne stałe. Jednym z przekierowań pierwszego typu jest 302. Możemy użyć go na przykład wtedy, gdy zamierzamy przez określony czas rozbudowywać naszą stronę internetową. Użytkownik nie zobaczy różnicy między przekierowaniami – co innego roboty wyszukiwarek.

Przekierowanie 302 – co to? Na czym polega?

Przekierowanie 302 to automatyczne przeniesienie użytkownika strony internetowej na inny adres URL. 302 należy do grupy przekierowań tymczasowych – oprócz niego wyróżniamy też:

  • 303 – see other, czyli zobacz inne,
  • 307 – temporary redirect, czyli przeniesienie tymczasowe.

Przekierowań tego rodzaju używa się wtedy, gdy chcemy wprowadzić w witrynie zmiany, zanim znów zaprosimy na nią użytkowników. Oto przykłady sytuacji, w których przydaje się 302:

  • produkt w naszym sklepie jest chwilowo niedostępny,
  • przebudowujemy podstronę „O mnie” i chcemy chwilowo przekierować ruch na stronę główną,
  • wprowadzamy drobne zmiany na naszej stronie.

Jakie znaczenie ma 302 dla SEO?

Choć typ przekierowania i samo przekierowanie 302 nie mają wielkiego znaczenia dla użytkownika, mogą one wpłynąć na pozycjonowanie strony. Gdy zastosujemy 302, przekierowana strona będzie dłużej wyświetlana w wynikach wyszukiwania. Jeśli zaś będziemy je długo utrzymywać, roboty indeksujące wyszukiwarek mogą potraktować je jako 301, czyli przekierowanie trwałe.

Skontaktuj się z nami

mbridge@mbridge.pl

Sprawdź za darmo i bezpiecznie, czy dane w Twoim GA4 są zbierane poprawnie. Wypełnij formularz i odbierz dostęp do AutoAudytu GA4!

Chcesz poznać szczegóły AutoAudytu?