Google Display Network (GDN)

W sieci możemy trafić na wiele rodzajów reklam – także graficznych. To właśnie tego rodzaju kampanie stają się prostsze dzięki Google Display Network, zwanym w skrócie GDN. Jest to sieć reklamowa Google Ads, w której możemy umieścić reklamy graficzne promujące produkt lub usługę. Będą one wyświetlane w serwisach należących do Google (np. YouTube czy Gmail), ale także na witrynach zewnętrznych partnerów.

GDN – co to i kiedy się przydaje?

GDN to skrót od nazwy Google Display Network – sieci reklamowej Google Ads, która umożliwia wyświetlanie reklam graficznych na zewnętrznych stronach internetowych. Działają one na podstawie zapisanych plików cookies i innych danych użytkowników, dzięki czemu wyświetlają się osobom, które mogą być nimi najbardziej zainteresowane.

W GDN możemy zarządzać reklamami graficznymi w formie:

  • stworzonego przez siebie obrazu lub wideo,
  • reklamy displayowej, wygenerowanej przez Google ze wpisanych przez nas danych,
  • reklamy w skrzynce odbiorczej Gmail.

Jak kierować reklamy w GDN? Czy warto z niego korzystać?

Po stworzeniu kampanii i umieszczeniu jej w GDN, Google automatycznie odnajdzie miejsca, w których reklamy mogą przynieść najwięcej konwersji. Możemy kierować je na:

  • wybrane słowo kluczowe i tematykę,
  • grupę odbiorców (np. osoby, które wcześniej odwiedziły witrynę),
  • lokalizację (na podstawie wybranego miejsca lub języka),
  • dane demograficzne (np. wiek lub płeć),
  • urządzenia, na których ma się wyświetlać reklama.

Google Display Network pozwala docierać do nowych odbiorców i stale zwiększać zasięg działania reklamy. Do wyboru mamy w nim kilka modeli rozliczeniowych, m.in. CPC (koszt za kliknięcie) czy CPA (koszt za działanie).

Skontaktuj się z nami

mbridge@mbridge.pl