Google Display Network (GDN)
W sieci możemy trafić na wiele rodzajów reklam – także graficznych. To właśnie tego rodzaju kampanie stają się prostsze dzięki Google Display Network, zwanym w skrócie GDN. Jest to sieć reklamowa Google Ads, w której możemy umieścić reklamy graficzne promujące produkt lub usługę. Będą one wyświetlane w serwisach należących do Google (np. YouTube czy Gmail), ale także na witrynach zewnętrznych partnerów.
GDN – co to i kiedy się przydaje?
GDN to skrót od nazwy Google Display Network – sieci reklamowej Google Ads, która umożliwia wyświetlanie reklam graficznych na zewnętrznych stronach internetowych. Działają one na podstawie zapisanych plików cookies i innych danych użytkowników, dzięki czemu wyświetlają się osobom, które mogą być nimi najbardziej zainteresowane.
W GDN możemy zarządzać reklamami graficznymi w formie:
- stworzonego przez siebie obrazu lub wideo,
- reklamy displayowej, wygenerowanej przez Google ze wpisanych przez nas danych,
- reklamy w skrzynce odbiorczej Gmail.
Jak kierować reklamy w GDN? Czy warto z niego korzystać?
Po stworzeniu kampanii i umieszczeniu jej w GDN, Google automatycznie odnajdzie miejsca, w których reklamy mogą przynieść najwięcej konwersji. Możemy kierować je na:
- wybrane słowo kluczowe i tematykę,
- grupę odbiorców (np. osoby, które wcześniej odwiedziły witrynę),
- lokalizację (na podstawie wybranego miejsca lub języka),
- dane demograficzne (np. wiek lub płeć),
- urządzenia, na których ma się wyświetlać reklama.
Google Display Network pozwala docierać do nowych odbiorców i stale zwiększać zasięg działania reklamy. Do wyboru mamy w nim kilka modeli rozliczeniowych, m.in. CPC (koszt za kliknięcie) czy CPA (koszt za działanie).