Dane strukturalne

Dane strukturalne (ang. structural data) to dodatkowe znaczniki umieszczane w kodzie strony internetowej pozwalające robotom zarówno lepiej rozpoznać rodzaj treści znajdujących się w określonych miejscach witryny, jak i korzystać z ulepszeń wyników wyszukiwania. Rodzaje danych strukturalnych powinny być dopasowane do tematyki strony, co zapobiega wprowadzaniu wyszukiwarek w błąd, a tym samym wyświetlaniu nieprawidłowych informacji prowadzącego do słabszego pozycjonowania w wynikach.

Rodzaje danych strukturalnych

Wariantów danych strukturalnych jest wiele i można je używać w zależności od zapotrzebowania i rodzaju strony. Do najpopularniejszych przykładów należą:

  • Article – pomagające robotom zrozumieć treści i wyświetlać m.in. ich tytuły, autora tekstu czy datę publikacji.
  • FAQ Page – ułatwiają identyfikację pytań i odpowiedzi w danej witrynie, które później wyświetlają w wynikach wyszukiwania.
  • Local Business – przeznaczone dla firm działających lokalnie. Zawierają takie podstawowe informacje jak nazwę firmy, adres czy numer telefonu, oraz dodatkowe informacje dotyczące np. rodzaju działalności i logo.
  • Product – stosowane przede wszystkim w sklepach internetowych. Składają się z danych związanych z konkretnym produktem np. jego nazwą, marką, ceną, opiniami i dostępnością.
  • Recipe – zawierają informacje związane z przepisem jak lista składników, wartości odżywcze czy dokładną instrukcję przygotowania.

Korzyści ze stosowania danych strukturalnych

Poprawnie wprowadzone dane strukturalne mogą przynieść stronie wiele korzyści w tym:

  • poprawić widoczność w wynikach wyszukiwania,
  • zwiększyć liczbę wejść na stronę dzięki wyświetlaniu atrakcyjnych fragmentów w wynikach wyszukiwania,
  • ułatwić użytkownikom znalezienie poszukiwanych informacji.

Jeśli zainteresował Cię temat danych strukturalnych, sprawdź co powinien zawierać m.in. wariant Product w naszym tekście o opisach produktów.

Skontaktuj się z nami

mbridge@mbridge.pl

Zobacz też: