Dane strukturalne
Dane strukturalne (ang. structural data) to dodatkowe znaczniki umieszczane w kodzie strony internetowej pozwalające robotom zarówno lepiej rozpoznać rodzaj treści znajdujących się w określonych miejscach witryny, jak i korzystać z ulepszeń wyników wyszukiwania. Rodzaje danych strukturalnych powinny być dopasowane do tematyki strony, co zapobiega wprowadzaniu wyszukiwarek w błąd, a tym samym wyświetlaniu nieprawidłowych informacji prowadzącego do słabszego pozycjonowania w wynikach.
Rodzaje danych strukturalnych
Wariantów danych strukturalnych jest wiele i można je używać w zależności od zapotrzebowania i rodzaju strony. Do najpopularniejszych przykładów należą:
- Article – pomagające robotom zrozumieć treści i wyświetlać m.in. ich tytuły, autora tekstu czy datę publikacji.
- FAQ Page – ułatwiają identyfikację pytań i odpowiedzi w danej witrynie, które później wyświetlają w wynikach wyszukiwania.
- Local Business – przeznaczone dla firm działających lokalnie. Zawierają takie podstawowe informacje jak nazwę firmy, adres czy numer telefonu, oraz dodatkowe informacje dotyczące np. rodzaju działalności i logo.
- Product – stosowane przede wszystkim w sklepach internetowych. Składają się z danych związanych z konkretnym produktem np. jego nazwą, marką, ceną, opiniami i dostępnością.
- Recipe – zawierają informacje związane z przepisem jak lista składników, wartości odżywcze czy dokładną instrukcję przygotowania.
Korzyści ze stosowania danych strukturalnych
Poprawnie wprowadzone dane strukturalne mogą przynieść stronie wiele korzyści w tym:
- poprawić widoczność w wynikach wyszukiwania,
- zwiększyć liczbę wejść na stronę dzięki wyświetlaniu atrakcyjnych fragmentów w wynikach wyszukiwania,
- ułatwić użytkownikom znalezienie poszukiwanych informacji.
Jeśli zainteresował Cię temat danych strukturalnych, sprawdź co powinien zawierać m.in. wariant Product w naszym tekście o opisach produktów.