Błąd 500

Błąd 500 (Internal Server Error) to komunikat o błędzie HTTP, który mówi o tym, że serwer strony internetowej nie jest w stanie przetworzyć żądania. Jest to ogólna informacja, że serwer nie może znaleźć bardziej szczegółowego i adekwatnego do sytuacji kodu błędu. Możliwymi przyczynami błędu 500 są: awaria dysku, nieprawidłowości w kodzie, problem z serwerem lub siecią, a także wadliwy moduł oprogramowania. Komunikat o błędzie nie dotyczy jedynie komputerów stacjonarnych czy laptopów – może pojawić się także na urządzeniach mobilnych.

Błąd 500 – jak wyświetla się na ekranie?

W przypadku błędu 500 na ekranie mogą wyświetlić się następujące komunikaty: Internal Server Error, 500 Error, Temporary Error (500), HTTP 500 – Internal Server Error, 500 Internal Server Error, Status 500 czy Wewnętrzny błąd serwera. Jesteś właścicielem strony? Skontaktuj się z obsługą CMS–a, z którego korzystasz lub z profesjonalną pomocą informatyczną. Być może problem tkwi w błędzie uprawnień lub kodowania albo w przekroczeniu czasu limitu PHP. Jeśli jesteś użytkownikiem witryny, a na ekranie Twojego tableta, komputera czy smartfona wyświetlił się błąd 500, skorzystaj z poniższych wskazówek.

Jak naprawić błąd 500?

Skutecznymi metodami rozwiązania błędu 500, którego przyczyny nie są poważne będą następujące czynności:

  • wyczyszczenie pamięci podręcznej przeglądarki;
  • usunięcie plików cookie;
  • odświeżenie strony internetowej. 

Błędy 500 są zazwyczaj krótkotrwałe, więc awaria powinna zostać szybko usunięta. W razie wątpliwości skontaktuj się z administratorem konkretnej strony.

Skontaktuj się z nami

mbridge@mbridge.pl