Nowe funkcje w Google Search Console. Co się zmieniło?

MBridge - Marketing Experts,

Google Search Console

Ostatnia aktualizacja Google Search Console zaowocowała dwiema nowymi funkcjami. Dowiedz się, co to za funkcje i sprawdź, jakie wiążą się z tym korzyści. 

Nowość nr 1: możliwość filtrowania po wyrażeniach regularnych

Wyrażenia regularne znane również jako regex (skrót od: regular expressions) pozwalają odnajdywać interesujące nas ciągi znaków w zbiorach danych na temat witryny. Google zapowiadał wdrożenie tej funkcji już w 2020 roku, co spotkało się dużym entuzjazmem użytkowników, ponieważ dotąd można było korzystać wyłącznie z wyrażeń: „zawiera”, „nie zawiera” oraz ścisłego dopasowania. 

Oczekiwane zmiany wdrożono na początku kwietnia. W tej chwili w raporcie skuteczności można tworzyć znacznie bardziej złożone zapytania. Przykładowo, jeśli firma nazywa się „Koty&Psy”, udoskonalone wyrażenia regularne pozwolą odnotowywać różne kombinacje zapytań związanych z marką (Koty&Psy; Psy&Koty, k&p, p&k etc.). 


Nowość nr 2: możliwość porównywania różnych wskaźników na jednym ekranie 

Po ostatniej aktualizacji można bez trudu porównywać różne wyniki (np. kliki i wyświetlenia) na jednym ekranie. Wcześniej po wyborze kilku rodzajów danych, wyświetlało się tylko jedno porównanie, co znacznie utrudniało analizę. 

Jak oceniamy nowe funkcje w GSC?

„Możliwość porównywania wielu wyników w GSC na jednym ekranie oraz używanie wyrażeń regularnych z pewnością oszczędzą nam mnóstwo czasu i zdecydowanie ułatwią szybkie, bardziej punktowe analizy. Do bardziej szczegółowych analiz wykorzystujemy jednak wciąż dane z API, co jest dużo wygodniejsze, szczególnie przy pracy z dużymi i bardzo dużymi portalami, które generują wiele danych. W takich wypadkach GSC staje się źródłem danych poddanych „obróbce” z wykorzystaniem wypracowanych metod i narzędzi wewnętrznych”

– mówi Damian Wolański, analityk w MBridge Marketing Experts 

Zdjęcie tytułowe: Unsplash

MBridge - Marketing Experts

MBridge - Marketing Experts

Polska agencja marketingowa, obecna na rynku od 2016 r., która zajmuje się projektowaniem i realizacją strategii marketingowych w internecie. Specjalizuje się w SEO, SEM, content marketingu, analityce internetowej, social ads, CRM, performance UX oraz doradztwie strategicznym z zakresu marketingu online. Obecnie realizuje działania m.in. dla Unilever, Smyk, MediaMarkt, Netia, Signify, Recman.