TOP WOMEN wiedzą więcej!

Obserwuj nas:

Dalej czujesz głód wiedzy?

Jesteś w dobrym miejscu!

Dziękujemy, że byłaś na spotkaniu z Maćkiem!

Mamy nadzieję, że Tobie również prezentacja przypadła do gustu
i (co najważniejsze) rozwinęła
Twoje digitalowe umiejętności. 

Aby jeszcze bardziej wesprzeć Twój rozwój w zakresie SEO oraz contentu, przygotowaliśmy stronę z wyselekcjonowanymi treściami.

Znajdziesz tutaj między innymi: 

👉 formularz zapisów na 15-minutowe, darmowe konsultacje
z ekspertem SEO
;
👉  skrót informacji z prezentacji Maćka;
👉 materiały do pobrania;
👉 dedykowane artykuły blogowe. 

Mamy nadzieję, że to pomoże Ci przekuć teorię w skuteczne działania!

Trzymamy za Ciebie kciuki! 💪

Prowadzący szkolenie:

Odbierz darmowe konsultacje z ekspertem!

Masz pytania lub istnieją kwestie w kontekście Twojej strony internetowej, które Cię nurtują? Dla uczestniczek V edycji TOP WOMEN w e-biznesie przygotowaliśmy specjalny prezent! 🎁

Wypełnij formularz i zapisz się na 15-minutowe spotkanie z jednym z naszych specjalistów 👉. 

FAQ: Podsumowanie prezentacji i treści uzupełniające

1. Jak radzi sobie Google na tle innych?

Google posiada około 78% globalnego rynku wyszukiwarek internetowych, a średnio dziennie, jedna osoba przeprowadza 3 do 4 wyszukiwań. W konsekwencji każdego dnia setki milionów ludzi korzysta z Google. Mimo zmian w nawykach użytkowników sieci Google pozostaje niekwestionowanym liderem, wyprzedzając swoją pozycją inne wyszukiwarki, a także najpopularniejsze LLM-y, jak Chat GPT.

2. Czym jest SEO?

SEO to zbiór praktyk nakierowanych na  poprawienie pozycji strony w organicznych  wynikach wyszukiwania (w tym wynikach AI Overviews)* oraz realizacje celów marketingowych (biznesowych) za ich pośrednictwem.

*najczęściej pod frazami non-brand

3. Jakie trendy SEO warto znać?
  • AI Overviews, czyli nowa forma wyników wyszukiwania, wdrożona pod koniec marca w Polsce.
  • Wzrost liczby dodatkowych elementów wyświetlanych na stronach wyników wyszukiwania (zwiększenie udziału wyświetleń bez kliknięć).
  • Wzrost znaczenia reklam płatnych w ruchu generowanym z wyszukiwarki Google (globalny spadek CTRów SEO).
  • Rosnące znaczenie autorytetu domeny budowanego linkami zewnętrznymi oraz contentem.
  • Zmiany w konsumpcji treści przez użytkowników wyszukiwarki (na znaczeniu zyskują np. materiały video, czy LLMy takie jak ChatGPT).
4. SEO czy PPC?

Nie ma jednej, uniwersalnej ścieżki sukcesu. Oba te źródła ruchu są komplementarne, a wybór proporcji budżetu przeznaczonego na dany kanał będzie zależał od wielu czynników (np. konkretnych celów marketingowych, pozycji firmy na rynku, czy otoczenia konkurencyjnego). Należy świadomie, zgodnie z danymi złożeniami biznesowymi wybrać optymalne rozłożenie budżetu pomiędzy tymi kanałami.

Współcześnie biznesy nie powinny pytać o sens działań SEO tylko o nakład środków (np. czasu, budżetu), które warto poświęcić, aby uzyskać konkretne efekty biznesowe. Podstawowa widoczność w wyszukiwarce jest obecnie niezbędna, chociażby dla realizacji działań wizerunkowych.

5. Co wpływa na pozycję strony w SEO?
  • Wysokiej jakości treść pisana dla użytkowników oparta o frazy kluczowe.
  • Budowa strony w technologii przyjaznej Google i poprawna optymalizacja (monitoring technologiczny).
  • Jakościowe linki zewnętrzne prowadzące do witryny.
  • Odpowiednio wdrożone przelinkowania wewnątrz witryny. 
  • Umożliwienie robotom Google poprawnego indeksowania treści znajdującej się na stronie internetowej.
6. Jakie frazy dobrać do poszczególnego elementu lejka marketingowego?
  1. Etap świadomości (artykuły blogowe): frazy z intencją edukacyjną, pytania
  2. Etap rozważania (kategorie sklepu): ogólne frazy, kategorie produktów, rankingi
  3. Etap zakupu (strony produktowe, usługowe): nazwy konkretnych produktów i usług
7. Skąd brać frazy kluczowe?
  • Google Ads
  • Google Trends
  • Senuto
  • Ahrefs
  • Google Search Console
8. Jakie są praktyki wspierające dobry content?

Dobry content SEO charakteryzuje to, że jest on wpisany w spójną strategię pozycjonowania strony. Sukces w pozycjonowaniu to synergia wielu elementów, a content SEO jest oczywiście jednym z elementów układanki. Niestety nawet jeśli przygotujemy najlepszy artykuł w Internecie, ale nie będzie on dostępny dla robotów wyszukiwarki Google lub trafi na bardzo słabą SEOwo domenę, nie osiągniemy oczekiwanych rezultatów. Jakość w contencie jest oczywiście czynnikiem rankingowym, ale nie jest jedynym i wystarczającym. 

9. Jaki powinien być artykuł tworzony pod SEO?
  • Artykuł powinien być unikalny i merytorycznie poprawny z wartościową perspektywą dodaną dla czytelnika (EEAT). 
  • Tekst powinien zawierać wytypowane frazy kluczowe oraz być poprawnie sformatowany. 
  • Treść artykułu należy często (o ile to możliwe) aktualizować. 
  • Publikacja powinna być przelinkowana wewnętrznie. 
10. Jakie są najczęstsze błędy w działaniach SEO?
  • Realizowanie tylko niektórych elementów strategii SEO, bez holistycznego spojrzenia na domenę z perspektywy wszystkich filarów SEO  (obszaru technicznego, contentowego oraz link buildingowego).

  • Nadprodukcja contentu bez wpisania go w szerszą strategię fraz kluczowych, co prowadzi m.in. do kanibalizacji w obrębie serwisu (np. kategorie sklepu internetowego z artykułami blogowymi).

  • Nadmierna koncentracja na wąskiej grupie fraz kluczowych, bez szerokiego spojrzenia na realizowane działania.

  • Brak cierpliwości i zbyt szybka rezygnacja z działań SEO z powodu braku zadowalających wyników.

  • Brak synergii oraz spójnej strategii dla działań SEM i SEO.

  • Koncentracja tylko na pojedynczych etapach lejka zakupowego klienta.

  • Niewystarczająca świadomość dotycząca konkurencji i ich działań SEO.

  • Zmiany techniczne w obrębie domeny realizowane bez konsultacji ze specjalistą SEO.

  • Koncentracja na ilości, a nie na jakości w działaniach link buildingowych.

  • Brak uwzględnienia otoczenia konkurencyjnego podczas projektowania strategii link buildingowej.

11. Jak analizować wyniki SEO?

Początkowe etapy budowania kompleksowej i długoterminowej strategii SEO powodują szybki wzrost wyświetleń i nieproporcjonalnie mniejszy wzrost ruchu SEO. Dzieje się tak dlatego, że aby strategia SEO zaczęła generować stabilny ruch SEO na wysokim poziomie, frazy kluczowe muszą znaleźć się na pozycjach 1-3, a to wymaga czasu. Wyświetlenia pojawią się natomiast już z niższych pozycji. Wraz z upływem czasu ruch SEO staje się tańszy, co jest jedną z głównych zalet inwestowania w pozycjonowanie strony internetowej. W długim terminie przy realizowaniu dobrej strategii ruch SEO pozwala osiągnąć najlepszy ROAS. 

Jakie narzędzia wspierają analizę podjętych działań SEO? 

  • Google Search Console: ruch SEO w rozbiciu brand/non brand oraz frazy kluczowe.
  • Google Analytics 4: ruch SEO oraz przychody i inne wskaźniki analityczne.
  • Senuto, Ahrefs, Semstorm: widoczność SEO (liczba wszystkich fraz, na które jest widoczna domena w organicznych wynikach wyszukiwania Google) oraz analizy konkurencji. 

Do tworzenia wygodnych raportów można wykorzystać Looker Studio. 

12. Jak wspierać swoją strategię SEO?
  • Stały i merytoryczny monitoring konkurencji.
  • Koncentracja na nowo pojawiającym się potencjale: recykling i optymalizacja istniejących treści oraz linkowanie wewnętrzne.
  • Analizy trendów na rynku i nowo pojawiających się fraz kluczowych.
  • Współpraca z różnymi działami marketingu w celu optymalizacji strategii SEO (PR, sprzedaż).
  • Koncentracja na celach strategicznych w długim terminie.
  • Optymalizacja pod AI Overviews.

A jak już mówimy o analizowaniu wyników...

Nawet jeśli zaimplementujesz najlepsze praktyki z zakresu online marketingu, może być Ci trudno osiągnąć zadowalające wyniki. Dlaczego? Wszystko przez błędnie gromadzone dane! 

Sprawdź, czy Google Analytics 4 zbiera Twoje dane poprawnie. Zdobądź pewność, że optymalizacje wdrażane na ich podstawie są słuszne i przynoszą efekty! 

Materiały dodatkowe

Zebraliśmy dla Ciebie materiały uzupełniające, które są idealnym dopełnieniem tego czego dowiedziałaś się na spotkaniu z Maćkiem!

Jak wybrać firmę SEO?

Dodatek: 30 pytań, które warto zadać agencji przed podpisaniem umowy!

Analiza konkurencji

Jak zrobić ją skutecznie i czego użyć?

Pozycjonowanie na długi ogon – dlaczego to klucz do skutecznego SEO?

Dlaczego warto pozycjonować stronę na frazy long tail?

Słowa kluczowe

Wyszukiwarki fraz kluczowych

Narzędzia SEO

Do analizy konkurencji i nie tylko

Chcesz wiedzieć jeszcze więcej? 👇

Wpadnij na naszego bloga oraz social media, gdzie na bieżąco dzielimy się naszą wiedzą i know-how!

Artykuły o SEO

Artykuły o content marketingu

Przykłady w praktyce

Sprawdź sukcesy naszych klientów w poniższych case studies!