SEO wizerunkowe, czyli o synergii PR i SEO

Julia Piklikiewicz,

W ciągu ostatniej dekady internet stał się narzędziem, bez którego nie jesteśmy sobie w stanie wyobrazić codziennego życia. Naturalne jest więc, że w biznesie okazuje się nieocenioną pomocą. Często marka bez obecności w sieci nie jest w stanie zaistnieć w świadomości potencjalnych klientów. Nic dziwnego, że marketing internetowy umacnia swoją pozycję jako nieodzowny element strategii rozwoju każdej firmy.

PR, pozycjonowanie, SEO, SEM – coraz więcej osób jest z tymi terminami zaznajomiona. Nie sztuką jest jednak wprowadzić poszczególne gałęzie działań marketingowych w życie – chodzi o to, by były komplementarne, gdyż tylko wtedy otrzymamy oczekiwane przez nas rezultaty SEO PR, które pozytywnie wpłyną na wizerunek marki.

Jak SEO PR pomaga w kształtowaniu wizerunku?

Analizowanie fraz, które są wpisywane w wyszukiwarkę, jest jednym ze sposobów na poznanie naszego Klienta. Wyszukania internetowe to również miarodajny sposób na zbadanie kondycji firmy. Konsumenci darzą wyszukiwarki dużym zaufaniem i to do nich zwracają się, szukając odpowiedzi na pytania oraz sposobów na rozwiązanie problemów. To pozwala trzymać rękę na pulsie – wiemy, jakie tematy cieszą się popularnością, które działania odniosły sukces, ale także jesteśmy świadomi nadchodzącego kryzysu wizerunkowego. Internauci zazwyczaj czerpią wiedzę z kilku pierwszych wyników wyszukiwania.

Tworząc treści odpowiadającą zapytaniu i pozycjonując je tak, aby wyświetlały się wysoko w wynikach, możemy przejąć narrację i dementować informacje negatywnie wpływające na wizerunek naszej marki. Choć pozycjonowanie wizerunkowe nie przynosi natychmiastowych efektów, to jest świetnym narzędziem na zniwelowanie skutków sytuacji, które mogą wpłynąć na niekoniecznie dobry obraz naszej marki.

Budowa wizerunku: jak SEO i PR współgrają?

Nie od dziś wiadomo, jak istotna jest wiedza na temat SEO w zakresie marketingu i budowania wizerunku. Strona, która pojawia się jako pierwsza w wyszukiwanych, będzie postrzegana przez konsumenta jako godna zaufania, z kolei firma – jako ciesząca się w swojej branży szczególnym uznaniem. Także publikacje w mediach, zwłaszcza te o wartościowej treści oraz dużej liczbie czytelników, wpływają na wzrost autorytetu firmy w oczach Klienta.

Ważnym czynnikiem, o którym wielu zapomina, są aktywne linki w artykułach poświęconych firmie na zewnętrznych w stronach – nie dość, że łatwiej będzie dzięki nim przejść potencjalnemu Klientowi na naszą witrynę, to dodatkowo w algorytmie Google są one ważnym czynnikiem rankingowym. System wyszukiwarki działa analogicznie do prawdziwego życia – przecież im więcej opinii zaufanych osób słyszymy na temat danego specjalisty lub firmy, tym większe prawdopodobieństwo, że skorzystamy z ich usług lub polecimy je innym. Pozycjonowanie wizerunkowe jest niezbędnym czynnikiem w budowaniu świadomości na temat marki w internecie oraz autorytetu i pioniera w swojej branży – a przecież o to chodzi każdemu twórcy biznesu.

Prowadzenie działań marketingowych tak, by były komplementarne, nie jest łatwe. Aby wszystko ze sobą współgrało, potrzeba wiele doświadczenia i specjalistycznej wiedzy. SEO i PR są jednak działaniami, które nie tylko mogą sobie nawzajem pomóc – są ze sobą trwale powiązane i w dużym stopniu od siebie zależne. Warto więc zastanowić się, jak usprawnić działania marketingowe w firmie tak, by nie tylko były efektywne oddzielnie, ale przynosiły jeszcze lepsze rezultaty w synergii SEO PR.

Jeżeli chcesz zwiększyć swoją sprzedaż, zbudować obecność w wyszukaniach organicznych i zwiększyć świadomość konsumentów na temat Twojej firmy, odezwij się do nas – pomożemy! Napisz na maila mbridge@mbridge.pl!

Julia Piklikiewicz

Julia Piklikiewicz

Junior PR Specialist w MBridge - Marketing Experts. Zajmuje się tworzeniem i redagowaniem treści eksperckich oraz wyszukiwaniem i analizą informacji. Pasjonatka hodowania roślin parapetowych.