Czego Polacy szukają w internecie przed Świętami?

Joanna Kasiedczak

bow-candy-candy-cane-290220 (1)

Święta Bożego Narodzenia tuż-tuż, a przygotowania przed Wigilią trwają pełną parą. Jak każdego roku, staramy się, aby podczas uroczystej kolacji wszystko było dopięte na ostatni guzik. Przed Świętami pojawia się jednak wiele pytań, na które nie zawsze znamy odpowiedzi. Z pomocą przychodzą jednak wyszukiwarki internetowe. Zebraliśmy najpopularniejsze wyszukiwania i przedstawiliśmy je w poniższym artykule. Oto frazy, których Polacy najczęściej szukają w internecie przed Świętami!

Gdy nie wiemy już, kogo zapytać o poradę, lub nie chcemy zepsuć niespodzianki świątecznej, zwracamy się o pomoc do najpopularniejszej wyszukiwarki. Ilość odpowiedzi na poszczególne frazy jest niemal niezliczona, a wśród nich zazwyczaj znajdujemy interesujące nas treści.

Najpierw chcemy poznać porady dotyczące jeszcze przygotowań przed Świętami.

I tak oto Polacy chcą przede wszystkim wiedzieć zawczasu, jakie życzenia świąteczne powinni składać swoim bliskim (aż 46 tysięcy zapytań – absolutny rekord!), jakie prezenty na święta oraz kartki świąteczne kupić lub przygotować czy jak ozdobić swój dom. W tym ostatnim przypadku szczególnie upodobali sobie ozdoby świąteczne robione samemu (lub ozdoby świąteczne DIY) oraz tapety świąteczne. Bo ekran laptopa czy smartfona również potrzebuje magii Świąt! Ciekawym wynikiem było również hasło niedziele handlowe grudzień 2018. W poprzednich latach  niespotykane, ponieważ to pierwsze święta Bożego Narodzenia, gdy musimy się zastanawiać, czy na pewno uda nam się w niedzielę przedświąteczną zrobić zakupy. I na koniec – każdy podczas kolacji wigilijnej chce dobrze wyglądać, jednak nie tylko ubrania czy fryzury zgarniają wysoką liczbę wyszukań, równie popularne są… paznokcie świąteczne (ponad 9 tysięcy)!

Gdy już wiemy, jakie bombki zawiesić na choince i co wysłać w świątecznym SMS-ie do znajomych, szukamy sposobów na odpowiednie spędzenie świąt.

Polacy czas świąteczny planują już wcześniej, a przede wszystkim szukają odpowiedniej rozrywki. Prym wiodą piosenki świąteczne, które umilą nam Święta (co zaskakujące, coraz więcej osób interesuje się konkretnie świątecznymi piosenkami po niemiecku), a zaraz po nich są świąteczne filmy. Z nich przede wszystkim upodobaliśmy sobie świąteczne filmy romantyczne. Lubimy także seriale, bo w końcu bez wyrzutów sumienia możemy obejrzeć kilka sezonów naraz. W zapytaniach znajdowały się produkcje Netflixa, ale oprócz nich pojawiła się też jedna ciekawa fraza – Miodowe Lata, bardzo białe Boże Narodzenie. To oznacza, że sięgamy także do starszych, nostalgicznych produkcji! Chcemy znać nawet reklamy świąteczne 2018 – jak widać, spoty z roku na rok coraz bardziej nas intrygują.

Jednak czas świąteczny planujemy też w szerszej perspektywie – zastanawiamy się, gdzie go w ogóle spędzić. Dlatego popularne okazały się takie wyszukiwania jak: święta w górach, święta nad morzem czy święta w Egipcie. A skoro wyjeżdżamy, to chcemy też znać pogodę na święta!

No i najważniejsze – co zjeść podczas Świąt Bożego Narodzenia?

Ozdoby ozdobami, wyjazdy wyjazdami, ale bez dobrego jedzenia Święta nie byłyby Świętami. Zdecydowanym faworytem w tej kategorii są pierniczki świąteczne (14 tysięcy zapytań). Chociaż interesują nas też po prostu ciasta świąteczne. Przed słodkościami wypadałoby jednak zjeść coś bardziej wytrawnego – i dlatego popularnością cieszyły się też śledzie na święta i sałatki na święta.

„To tylko niektóre z ogromnej liczby zapytań przedświątecznych, które Polacy wpisują do wyszukiwarki internetowej. Liczyć je można w tysiącach, a im bliżej 24 grudnia, tym zainteresowanie Świętami wzrasta. Bo, gdy trzeba wymyślić prezent lub ozdobę na ostatnią chwilę, najszybszym sposobem jest właśnie pytanie do Google’a. Niektóre wyszukiwania nas nie zaskoczyły, bo pojawiają się standardowo co roku, jednak kilka niespodziewanych fraz się pojawiło. Polacy bywają więc naprawdę kreatywni” – mówi Tomasz Klusek, SEO Manager w MBridge – Marketing Experts.

Joanna Kasiedczak

Joanna Kasiedczak

Specjalista ds. PR w MBridge – Marketing Experts. Odpowiada za działania komunikacyjne oraz wizerunkowe. Absolwentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie. Z branżą public relations związana od dwóch lat. Wcześniej doświadczenie zdobywała w agencjach Walk PR oraz Clear Communication Group.