Co to jest współczynnik konwersji?

Współczynnik konwersji, zwany też wskaźnikiem konwersji, ma ogromne  znaczenie dla właścicieli e-commerce’ów m.in. przy planowaniu działań marketingowych. Jego wartość widnieje w panelu kampanii w Google Analytics i wiele osób ma problem z jego interpretacją. Co tak naprawdę oznacza współczynnik konwersji i w jaki sposób się go wylicza?

Potrzebujesz wsparcia we wdrożeniu i konfiguracji consent mode v2?

Współczynnik konwersji jest wynikiem dzielenia liczby konwersji (czyli wykonanych akcji, np. transakcji, dodania produktów do koszyka czy zapisów na newsletter) przez liczbę sesji, dla których badamy ten współczynnik w określonym czasie. Wyraża się go w procentach i pokazuje on skuteczność np. danej kampanii, słowa kluczowego czy strony docelowej. Współczynnik konwersji ułatwia podejmowanie decyzji dotyczących działań promocyjnych.

 

 

 

Skontaktuj się z nami

mbridge@mbridge.pl

Możemy Ci pomóc?

Porozmawiajmy!

Udostępnij:

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *